Op naar het Noorden! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Mirrieborg - WaarBenJij.nu Op naar het Noorden! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Mirrieborg - WaarBenJij.nu

Op naar het Noorden!

Blijf op de hoogte en volg Mirrieborg

05 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Kia Ora, 

Kerst in Nelson was een succes!
Gelukkig kwamen Nicola, Ben&ik op de 24ste December liftend van Picton naar Nelson.
Er was genoeg tijd om boodschappen in te slaan en het bier koud te zetten.
Snel de bikini aangetrokken en bij het zwembad neergestreken.
Heel raar zn kerstavond en kerstdag in een korte broek of bikini.
Op kerstdag hadden verschillende mensen gerechten uit hun land bereid, waardoor de lunch een grote proeverij was.
Deze lunch werd afgesloten met een 50 man grote plons in het zwembad :-)
De volgende dag een kleine workout door de berg te beklimmen die me naar het centrale punt van Nieuw Zeeland bracht, icl. mooi uitzicht.

Afscheid nemen van Nelson was moeilijk, maar op de 28ste December namen Nicola en ik met een dikke hangover van 3 dagen feest in alle vroegte de bus naar de ferry om een mooie overtocht van 3.5 uur te maken naar het noorder eiland.
Wellington is een mooie stad met een goede vibe.
De eerste avond sliepen we bij een vriend van Nicola, die ons voorzag van alle benodigdheden.
De tweede avond met een clubje vrienden naar de bar geweest, vergeten te eten dus de biertjes sloegen snel in.
Hierdoor gingen de salsa pasjes in de salsabar extra soepel en klonken de liedjes in de karaoke bar minder vals.
Gelukkig deed Windy Wellington zn naam geen eer aan en konden we heerlijk vertoeven op het strand in Oriëntal Bay, banjeren door het gezellige centrum, winkelen in Cubastreet, hangen in het park om vervolgens neer te vleien op het terras.
Op het terras kwam ik een Zwitserer tegen die mijn oud leraar Bob van Bronswijk tot zijn vriendenkring mocht rekenen, hoe grappig.
Hij vond het zo leuk dat hij mij trakteerde op avondeten! All good.

Om 6 uur oudjaarsavond had ik nog geen idee met wie deze feestavond door zou brengen. Maar al snel kwam daar tijdens het eten verandering in en had ik een gezellige club van 8 bijelkaar.
Voordrinken in het hostel, de kroegen uitchecken en om 12 uur in de haven het vuurwerk bewonderen en daarna nog heel even de kroeg in ;-)

Op 2 januari werd ik opgepikt door een Frans en Duits meisje die dezelfde plannen hebben.
Dus op naar Taupo, waar ik op het grote meer een GRATIS zeiltocht gedaan hebben, via via kon ik weer iemand :-)
Tevens een avondje met een biertje in thermaal water (warm water uit de aarde wat de rivier instroomt) gezeten, ook gratis ;-)
Daarna door naar Rotorua. Hier hebben we een Maori show bijgewoond en hangi gegeten, voedsel op de traditionele manier bereid in een vuuroven onder de grond. En een vette geizer gezien, het water spoot zn 20 m de lucht in.
Ondertussen heb ik een slaapzak en matje gekocht, voorlopig ga ik op de campingtour!!! Op naar het Noorden!

  • 05 Januari 2016 - 20:40

    Vanessa :

    Dat gaat helemaal prima in NZ!! Veel plezier nog!

  • 05 Januari 2016 - 22:59

    Sander:

    Klinkt goed lieverd! Veel plezier.

  • 06 Januari 2016 - 00:36

    Wilma:

    Beste wensen voor 2016 en dank voor je kaart!

  • 06 Januari 2016 - 21:05

    Nienke :

    Leuke belevenissen weer Mirrie, fijn dat je het zo naar je zin hebt daar! :)

  • 07 Januari 2016 - 15:41

    Hennie:

    Het is wederom weer geen vervelende tijdgeweest.
    Heel veel dingen gedaan en dat is zeker weer leuk om op terug te kijken.
    Wij gaan zaterdag de bus naar la Plagne pakken, ook lekker.
    Nog heel veel plezier en belevenissen in het verre land.

    Groetjes Hennie

  • 07 Januari 2016 - 22:17

    Claire:

    Ja ik ben weer bij met je reisverslagen! Wat vond je van de rotte eierenlucht in Roturua?!;-)
    Nou zo te horen ook flink feestend het nieuwe jaar ingegaan!!!
    Goed bezig! Xx

  • 15 Januari 2016 - 19:23

    Rene En Hanneke:

    Hallo lovebel, als ik dit schrijf zit je tour door Nieuw Zeeland er bijna op.
    Veel gezien en meegemaakt.De 19 vertrek je naar LA.
    Het zonnige Californie, veel plezier ook daar.
    Veel liefs Rene en Hanneke

  • 16 Januari 2016 - 18:22

    John Geelen:

    Hi Mirrie, Wij hoorden van Roel en Hanneke dat je weer op wereldreis bent. Ik heb ook je WhatsApp-je gekregen in november maar had dit kennelijk niet goed begrepen. Beste wensen voor 2016 van Marjan en John en geniet van je wereldreis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirrieborg

4 weken South Afrika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 52425

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 07 Februari 2016

Here we go again!!!

05 Maart 2011 - 03 April 2011

South Africa here we come

31 Augustus 2007 - 16 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: