Tick of the list! :-) - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Mirrieborg - WaarBenJij.nu Tick of the list! :-) - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Mirrieborg - WaarBenJij.nu

Tick of the list! :-)

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Mirrieborg

02 Februari 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

America!!

Zeer vroeg aangenomen in Los Angeles, na een zeer relaxte vlucht van om en nabij 18 uur.. Een mooie Tick of the List na 2 eerdere mislukte pogingen, 1x aswolk boven IJsland die de trip liet cancallen en de 2e x een vriendin die geen geld genoeg bleek te hebben.
Gelukkig kon ik s morgens vroeg al inchecken in mijn super de luxe Hotel (dit had ik als kerstkado van mijn ouders gehad).
Heb voor het eerst sinds maanden een kamer en een TV voor mezelf!

De volgende dag om half 8 smorgens ontmoet ik de groep waarmee ik de aankomende 2 weken mee op pad zal gaan.
2 jongens en 10 meiden, bijna allemaal uit verschillende landen.
Ik heb er zin in!
Op naar San Diego, het weer is heerlijk, de stranden niets verleken met die van NZ, maar een heerlijke dag met de ferry en 's avonds hebben we ons schoor zitten zingen in de piano bar!

De Grand Canyon is unbelievebly cool!
Wat een natuur geweld is dit!
Er ligt zelfs sneeuw.
De helicoptervlucht is nog gaver dan ik me voorgesteld had, zeker met dit uitzicht en gezelschap. Ik zit naast mijn Koreaanse vriendin, dus ik denk dat ik de 1000x aantik met foto momentjes... ;-)
Tick of the List momentje.

Op naar Las Vegas!!
Ons hotel is in The Old Town compleet met haaien bij het zwembad.
's Avonds hebben we een pre drinking party op de hotelkamer, een bad vol ijs en nog meer drank zet de toon.
Vervolgens worden we opgepikt door een limousine, eentje waar met gemak 15 man in kan dansen.
En de muziek schalt ons al tegemoet, het is BYO dus er gaat wat alcohol doorheen!
Al dansend verplaatsen we ons over The Strip.
We stappen om een uur of 11 uit bij de Club Marquee waar LMFAO (Bekend van "I am sexy and I know it") optreed. Super gaaf iedereen gaat los.
Een perfecte Las Vegas Night!! Precies zoals ik me had voorgesteld.
Ik zeg Tick of the List.
De volgende dag wat minder fit...
Maar einde van de dag gaan we richting The Strip. Er is zoveel te zien, je kan gondels varen in Hotel Venitian, de Eifeltoren op bij Paris Hotel, een spectaculaire fonteinen show bij de Bellagio en natuurlijk naar de eindeloze lichtzee en aprte mensen kijken.
Elk hotel heeft wel een atractie en op de beganegrond eindeloze hallen met casino's.
Wij gaan naar een show van Circus du Soleil, weer een tick of the list!
De volgende dag 10 uur lang in de bus naar Yosemity National Park.
De afstanden zijn eindeloos, net als de uitzichten, maar de sfeer in de bus is goed.
Er ligt behoorlijk wat sneeuw.
We kunnen de stijle hike niet afmaken, omdat het pad op het laatst veranderd in een ijsbaan, maar de uitzichten zijn adembenemend.
's Avonds opwarmen in de hottub!

San francisco lijkt op de eerste dag nergens op. Het weer is zo slecht dat we bijna van de Golden Gate Bridge afwaaien.
Na een avondje stappen ziet de wereld er gelukkig weer anders uit! We vertrekken met een katerig gevoel en veels te weinig slaap richting de gevangenis voor de kust; Alcatraz.
Again Tick of the list.
Wow indrukwekkend, daarna een walk trough town met als afsluiter een ritje met de Cable Car, waar we al gillend aan de buitenkant hangen als echte toeristen.
Via Highway 1 terug naar Los Angeles.
Maar niet voordat we de reuze olifantzeehonden bezocht hebben, geshopt in St Barbara, nog een keer keihard meegezongen hebben met de muziek in de bus, met zn allen een laatste avondmaal genuttigd hebben met bijhoordend drankje, Hollywood Boulevard bezocht hebben en in Venice Beach uitstappen.
America was top!!

Jeetje wat rest mij nog te zeggen... het was een super gave reis, zoveel gezien en gedaan, zoveel leuke mensen ontmoet, niet altijd even makkelijk, maar ik had het zeker niet willen missen en zoals het altijd gaat...

Ik hoef nu niet persé naar huis... ;-)
Maar ik doe het lekker toch! :-)
Donderdag 4 februari 18:45 zet ik weer voet op Nederlandse bodem.

Iedereen bedankt en tot snel!

Kuzzzz

• 02 Februari 2016 - 07:46

Jos:

Wat een mooie reis heb je gemaakt meissie! Kan je weer een tijdje op teren.
    Welkom terug in een waaierig Nederland. Het waait hier al weken naar mijn gevoel.

• 02 Februari 2016 - 08:34

Vanessa :

Eindelijk america!! Was definately worth the wait!! Fijne reis naar huis!!

• 02 Februari 2016 - 08:59

Tante Wilma:

Geweldige ervaring weer! Goede reis naar huis en terug naar het" gewone leven".

• 02 Februari 2016 - 16:12

Rika:

Wat heb je toch weer veel leuke gave dingen gedaan. Tot snel! X

• 02 Februari 2016 - 16:54

Michael:

Aan je verhalen te zien heb jij een grote check lijst !!! Je hebt er aardig wat af gevinkt. Jammer voor je dat je reis alweer ten einde is, maar voor iedereen die hier achter is gebleven zullen weer blij zijn dat je thuis bent. Veilige terug reis !!!!

• 02 Februari 2016 - 20:58

Ilo :

Owwwww Mir, héérlijk verhaal weer zeg! Good for you dat je je door de moeilijke periodes hebt weten te slaan en wat een beloning krijg je ervoor terug!
    Trots op jou! Hele goede reis terug en we knuffelen snel! Xxxxx