Fijne feestdagen!!! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Mirrieborg - WaarBenJij.nu Fijne feestdagen!!! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Mirrieborg - WaarBenJij.nu

Fijne feestdagen!!!

Blijf op de hoogte en volg Mirrieborg

23 December 2015 | Nieuw Zeeland, Picton

De West Kust was prachtig helaas het weer daar wat minder.
Vanwege de bewolking lukt het niet een helicopter vlucht te boeken om op de gletsjer in Franz Josef sneeuwballen te gaan gooien.
Dus reden Sofie en ik verder naar het noorden. Onderweg stopten we zo nu en dan bij mooie watervallen, lookouts en de tree-top-walk, die tevens ook een mooie uitkijk toren bevatte van 45m hoog.
Eenmaal in Greymouth aangekomen werd het weer er niet beter op, waardoor we 50 shades of Grey(mouth) gezien hebben. :-(
Het hostel was koud en de kroeg bleek gesloten, dus zijn we lekker warm bij een kerstfilm gaan zitten..
Misschien niet de beste keuze, want Sofie moest een klein traantje laten vanwege de kerstgedachte zonder familie en vrienden.

De volgende had ik via het internet een lift geregeld met een jongen, Sofie ging terug nr zuiden en wie denk je dat er in de deuropening staat; Nicole van de relocation auto!
Hoe klein kan de wereld zijn.

Via de Pancake Rocks (rotsen die lijken op een stapel pannekpannekoeken, super mooi) naar Westport en Nelson.
In Nelson was het weer een stuk beter!
Gelukkig had ik een hostel met zwembad geboekt. Dus de volgende dag een heerlijke lazy day bij het zwembad.
Daarna weer in de actie modus, ik had 2 dagen Abel Tasman National Park geboekt. 1 dag zeekajakken waarbij we super mooie natuur voorgeschoteld kregen. Op het strand kon je rond 5uur wuiven nr de boot als je opgehaald wilde worden, vervolgens werd je door een klein bootje nr de hostelboot gebracht, mijn slaapplaats voor die nacht. Al snel ontmoete ik een leuk stel en knalden de kurken van de wijnflessen open. De bbq werd aanstoken en dat was het begin van een heerlijk avond in een prachtig National Park onder een heldere sterren hemel.
De volgende dag hikte ik alleen terug door de mooie natuur. Perfect headclearing.
Net toen ik wilde gaan lunchen op een van de prachtige strandjes onderweg kwam ik Claudio, een bekende tegen vanuit Franz.
Samen gezellig zitten lunchen en beppen op het strand, en uur was zo voorbij.
Toen we terug wilde lopen naar het track bleek dat door de vloed dit stuk stand niet meer begaanbaar was op de normale manier.
Dus een hoop geklauter over de scherpe  rotsen, waarbij ik met mijn rugtas vast kwam te zitten in een boom, wadend door het water bereikten we uiteindelijk met lichte kleerscheuren ons doel.

Nr Kaikoura ben ik samen met Ben&Nicole aan het liften geslagen (schijnbaar is NZ een van de veiligste landen) we hadden een hoop lol, maar het resultaat was niet echt top...een kleine 150 km.. Haha maar 3 personen en een grote stapel bagage nodigt ook niet echt uit.
Zo kwamen we vast te zitten in Blenheim waar het even leek of er geen accommodatie beschikbaar zou zijn...
Maar uiteindelijk loste zich dat ook weer op een stonden we een paar uur later een potje te poolen met wat oude bekende.
Daarna door gelift naar mijn eigenlijke bestemming, Kaikoura waar ik walvissen vanaf een boot gespot heb en maar weer eens de wandelschoenen aangetrokken!
Super gaaf.

Daarna een "kleine" omweg nr Christchurch, om te smullen van de Oer Hollandse gehaktballen van tante Hannie en oom Joop.

Ben, Nicola&ik zijn momenteel met een Brand New Fort Relocation Car, met welgeteld 11 km op de teller opweg nr onze kerstbestemming sunny Nelson!!

Sooooo iedereen fijne feestdagen!!
Dikke kus vanaf de andere kant van de wereld!!
:-)

• 23 December 2015 - 08:07

Hennie:

Miraim,

net jou nieuwe avondturen gelezen en zoals vanouds vol met strubbelingen met een mooi eind.
    Maar de natuur is schitterend daar en zeker een aanrader om eens heen te gaan.

Ik wens jou in ieder geval hele fijne feestdagen en weer een heel mooie en leuke avondturen de komende tijd Miriam.xx

• 23 December 2015 - 09:38

Miranda Bult:

He Mir, wat leuk om je avonturen te lezen! We wensen je vanuit het veel te natte veel te warme Nederland hele fijne kerstdagen en een fantastisch 2016.....maar mooier dan dit kan het volgens mij al niet meer worden. Veel liefs van Sander, Miranda, Sanne en Benjamin

• 23 December 2015 - 09:53

Ilo :

Schatteke, heerlijk verhaal weer! Hartstikke leuk dat je ons zo een klein beetje meeneemt in je mooie reizen :-)
    Wij wensen jou ook hele mooie dagen toe, met veel nieuwe vrienden en veel drank ;-)

Dikke zoenen van ons viertjes :-D

• 23 December 2015 - 10:25

Wilma:

Voor ons bekende plekken, die jij beschrijft! Ook 2x hike gedaan in Abel Tasman en 1x vanuit Picton, hele dag geen levende Ziel gezien! Prachtig is het daar hé? Binnenkort naar Wellington, moet je beslist het Te Papa museum bezoeken! Heb jouw foto' s met Hannie en Joop doorgestuurd naar neef Rob, kan hii ze aan tante Nel laten zien. Fijne dagen nog daar en een beetje mooi weer, wij weten van 2004, dat het er ook kan spoken, als je pech hebt, groetjes, tante Wilma

• 23 December 2015 - 10:30

Sander:

Hi lieve zus! Leuk verhaal weer! Geniet ervan, dikke kus.

• 23 December 2015 - 11:34

Marieke:

Jij ook een fijne kerst daar! Nelson, leuk! Hoop dat idd het weer nu mee blijft vallen!

• 23 December 2015 - 13:29

Rene En Hanneke:

Leuk verhaal weer.Je krijgt nu echt de smaak te pakken.Jammer van het weer, maar je moet het er maar mee doen.Alvast fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling toegewenst.

• 23 December 2015 - 13:59

Chris:

Hoi Mir. Leuk om je avonturen te lezen! Het worden bijzondere feestdagen voor je aan de andere kant van de wereld. Geniet er van en groeten van Chris

• 23 December 2015 - 15:37

Ome Jo En Tante Jenny:

Mirriam, fijne feestdagen en de beste wensen voor 2016. veel liefs

• 24 December 2015 - 02:24

Vanessa:

Zo te horen gaat het reizen prima! Wel spannend om te liften zeg!!

We blijven je volgen :)

• 26 December 2015 - 07:15

Inge:

Hey Miriam, wat een heerlijk verhaal om te lezen! Geniet lekker daar! Xx

• 29 December 2015 - 16:43

Karin:

Lazy day at the pool.... lekkah!!
    Leuk om te lezen wat je allemaal doet en waar je bent :-*
    Have fun