Verder van jullie vandaan gaat niet.... - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Mirrieborg - WaarBenJij.nu Verder van jullie vandaan gaat niet.... - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Mirrieborg - WaarBenJij.nu

Verder van jullie vandaan gaat niet....

Blijf op de hoogte en volg Mirrieborg

09 December 2015 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Eindelijk in het beloofde land!
Klein probleempje vooraf; ik miste mijn vlucht van Ozzie naar Nz.
Die ging zaterdag 28 novemver 00:15, ik had zaterdagavond voor ogen..
Hoop stress, geregel mede door het tijdsverschil, 10 uur en het weekend.
Maar mijn liefdevolle pleegouders Peter&Vanes vingen mij met alle liefde op. Om de aandacht af te leiden zijn we overdag bramen/aardbeien/kersen gaan plukken en oneindig veel chocolade eten in Yarra Valley.
S avond een feestje in st.Kilda met een echte cocktailbar EN cocktail-shaker-ventje:-)
Dus ik had oneindig veel pinacolada's op met als eindresultaat een elegante, maar zeer pijnlijke val van de trap.... :-(

Maar goed momeneel ben ik op het Zuider Eiland in Nieuw Zeeland, zover van jullie vandaan, dat welke kant ik ook op ga ik altijd dichterbij kom :-)
NZ 8x zo groot als Nederland met maar 3 miljoen mensen.
Op de eerste ochtend in Christcurch stond ik al in alle vroegte bij tante Hannie en oom Joop op de stoep.
15 jaar niet gezien!!!
Tick of the list.
Via Vanessa in contact gekomen met Nicole, die had een relocation voor de volgende dag geregeld (huur auto terug brengen naar zijn begin punt). We betalen alleen de benzine, maar hebben wel een tijdslimiet van 72 uur. Dus hup gelijk on the road, heerlijk door het landschap banjeren. Hier Ben ik voor gekomen!
De km tussen de plaatsen lijken aan te geven niet zover te zijn, maar het neemt altijd veel meer tijd in beslag dan je denkt.
Het landschap is adembenemend, groen gras, met daarachter een mooi helder blauw uitgestrekt meer, met daarachter super hoge bergen met hier en daar eeuwige sneeuw.

We zijn nr Mount Cook gereden, kleine hike gedaan. Door naar Omaru om in de avond de pinguins die aan land komen te  spotten!
Door naar Dunedin, waar het belachelijk hard regende helaas. Dus alleen even uitgestapt om het treinstation te bewonderen en fish and chips te eten bij 'Best Cafe'.
Vervolgens door gereden naar het redelijke kansloze Balclutha.
Waar onder onze slaapplek een armetierigel casinotje plus pub zat vol Tokkies.
Maar mooi park om de hoek dus met de picknick spullen op pad om nog even van de zon te genieten.
Dw volgende dag doorgereden naar Queenston. Heerlijk om weer eens in een  stad te zijn.
Dit is het wahalla aan extreme sports, maar verder dan de lugen (soort skelters) te rijden ben ik niet gekomen...ik word oud... :-)
Maar een bezoekje aan de kroeg was ook best wel weer eens leuk!
Het was even lastig wat nu te doen, maar ik zit weer in de auto met 2 gezellige meiden, de ene Engels de andere Deens! Stop gemaakt in Wanaka, waar we een wereld vol optische illusies door konden worstelen. Super leuk.
Vandaag gehiked in de buurt van Franz Josef Glazier, wij hebben mooi weer maar door de heftige regen van de afgelopen tijd zijn een aantal paden helaas afgesloten. Maar mag zeker de pret niet drukken.
En na een intensieve dag vol mooie natuur, hikes en goed gezelschap stap ik lekker in de sauna hier in het YHA Hostel!

• 09 December 2015 - 05:12

Jos:

Ha meisje, klinkt allemaal weer prachtig. Ik heb nog een vriendin van de lagere school wonen in Christchurch. Merkte je daar nog iets van de gevolgen van die reusachtige aardbeving een paar jaar geleden? De halve stad lag toen in puin! Ze vertelt er wel eens over. Er is een hoop wederopbouw. Hoe lang blijf je nog in NZ? En daarna? Heerlijke reis maak je! Groet uit, de donkeredagenvoorkerst, Nederland.

• 09 December 2015 - 10:52

Wilma:

Zag de foto van jou met Hannie en Joop, lijken nog niets veranderd! De plaatsen, die jij noemt hebben wij ook bezocht, zeer herkenbaar. Omdat er zo weinig wegen zijn rijdt iedereen dezelfde route. Nou geniet maar! Groetjes!!

• 09 December 2015 - 11:13

Rene En Hanneke:

Leuk dat je weer on- route bent met twee leuke meiden.Je gaat nu weer aardig richting Christchurch waar je nog een barbeque tegoed hebt, mag vast wel met z'n drieen.Geniet maar lekker.
    Ps oma wilde niet mee met Sinterklaas naar Spanje, ze blijft liever hier.

• 09 December 2015 - 12:35

Marieke:

lekker on tha road! cool

• 09 December 2015 - 14:30

Annette:

Wat een mooie reis maak je zeg. Leuk om je verhalen te lezen. Zo zijn we er allemaal een beetje bij. Fijn dat je leuke reismaatjes hebt gevonden. Heb nog heel veel plezier.

• 12 December 2015 - 10:57

Nienke:

Super allemaal Mirrie, leuk om je belevenissen te kunnen volgen! Nieuw-Zeeland, Veelzijdig land, zoveel te zien. Veel plezier maar weer! X

• 13 December 2015 - 20:01

Rika:

Leuk hoor Mir! Lekker genieten en veel zien. Ben jaloers!