By Bye New Zealand, Hello America! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Mirrieborg - WaarBenJij.nu By Bye New Zealand, Hello America! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Mirrieborg - WaarBenJij.nu

By Bye New Zealand, Hello America!

Blijf op de hoogte en volg Mirrieborg

17 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

De eerst kampeeravond met de 2 meiden was een succes! Omdat we eerst via de pizzeria gingen waren we wat laat, waardoor camping 1 vol zat, camping 2 zat helaas ook vol, camping 3 was reeds gesloten bij aankomst. Dus in het donker opzoek naar een plek. Dat was nog niet zo makkelijk het Noorden Eiland is dichter bevolkt, dus weinig plek voor wildkamperen zonder een boete van 200 $ op te lopen.
Maar opeens viel ons oog op Naturisten Camping!! Waarom niet. Helaas was de slagboom gesloten, maar ervoor was een groot grasveld waar we de auto, waar de 2 meiden in slapen en de tent waar ik in slaap beschut op konden zetten. Snel gebruik gemaakt van toilet en douche, deze laatste was iets wat raar aangezien het 5 douches betrof in een grote zaal zonder schotten er tussen. Maar zoals echte BBF's betaamd hebben we daar maar geen probleem van gemaakt...
De volgende ochtend werden we liefdevol gewekt door een schreeuwende eigenaar, 'helaas' in kleren!! dat we als de sodemieter naar kantoor moesten om te betalen...
Helaas weinig piemels gezien...

Ondertussen waren al een eindje richting het noorden vertrokken, boven Auckland richting het Noordelijkste Punt.
Dus we verplaatsen ons van mooi strand naar nog mooier strand, zowel met wit zand, zwart zand, miljoen schelpen (Shelly Beach) met/zonder een eiland voor de kust en ga zo maar door.
Met hier en daar een mooie hike.
In de buurt van Waipo naar de grotten geweest.
Een stijle afdaling met gevaar voor eigen  leven en dan waadend door het ijskoude water en dit alles om miljoenen glow wormen te zien!!
Super ervaring :-) Het leek net een sterrenhemel wow!
In Pahia met de boot naar één van de 150 eilanden. Heerlijk hiken met aan alle kanten een mooi uitzicht op een baai.
Smiddags op het strand daar gelegen, met als resultaat verbrande billen van Sarah...
De volgende dag in de stroomende regen de tent opgeruimd... Doorgereden naar 90 Miles Beach, waar we met een zonnig weer ontvangen werden.
En als kers op de taart aangekomen in Cape Reinga, bijna het noordelijkste punt van Nieuw Zeeland. De Pacfic Ocean en de Tasman Sea, die elkaar hier ontmoeten, volgens de Moari man en vrouw en dus leven.
Super mooi en heerlijk rustig.
Vervolgens afgezakt naarAuckland.
Het kamperen ging ons steeds beter af en we stonden vaak op een gratis camping, die ook nog eens prachtig gelegen waren aan een strandje of meerje!

In de buurt van Auckland een couchesurfing adresje gescoord.
Maar toen we daar aankwamen bleken de 2 italiaanse boys te hebben begrepen dat we pas 4 dagen later zouden komen...
Maar geen probleem zet je tent gerust op in de achtertuin en de auto op de oprit, als je vervolgens via de supermarkt hier weer terug komt want we hebben een bbq vanavond!
Zo gezegd zo gedaan en zo zaten we met een gezellige club aan het bier tot een uur of 1 buiten aan de bbq!

En nu gaat het laatste deel van mijn 3 maanden durende reis in.
Een rondreis vanuit Los Angeles, via Las Vegas, Grand Canyon, Yosmity National Park, San Francisco en dan langs de kust terug naar Los Angeles.
(Http://www.trekamerica.com/tours/w2b.html)

Kijken of ik in Las Vegas mijn geld kan terug kan winnen...
:-)

• 18 Januari 2016 - 07:51

Inge:

Mooi verhaal weer! Goede reis naar en in Amerika! Xx

• 18 Januari 2016 - 08:01

Michael:

Veel plezier in America!!!

• 18 Januari 2016 - 08:37

Marieke:

benieuwd naar de foto's!! En met wie ga je nou uiteindelijk die US trip doen?

• 18 Januari 2016 - 09:39

Jos:

Mooie reis, geniet er nog maar even van. Na al die mooie natuur zal Amerika wel even anders worden. Je komt nu op voor ons bekend terrein. Ook mooie natuur, maar ook wel grote steden. Las Vegas moet je vooral savonds naar het oude LV gaan. De strip is ook wel leuk, maar dat oude stuk is het echte LV! Verder lekker eten, bv. Hard Rock Cafe , ontbijten bij Serendipidi én natuurlijk shoppen!
    Nog veel plezier.
    Knuf Jos

• 18 Januari 2016 - 11:27

Rene En Hanneke:

Weer een deel van je reis afgesloten.Veel gezien en beleefd.Ook oom Joop en tante Hannie gesproken.
    Vandaag een zware dag, lang in het vliegtuig zitten.Amerika(Los Angeles) is de volgende stop.
    Veel plezier met de rondrit en maak veel foto's !

• 18 Januari 2016 - 15:11

Lysan:

Haha hoe mooi, een naturistencamping :-). Geniet van je laatste weekjes!! X

• 18 Januari 2016 - 20:42

Nienke:

Wat een belevenissen!! :-) Nog veel leuks te gaan en dan ben je weer gezellig hier! Veel plezier in Amerika X