Cambodja :-) - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Mirrieborg - WaarBenJij.nu Cambodja :-) - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Mirrieborg - WaarBenJij.nu

Cambodja :-)

Door: mirrie

Blijf op de hoogte en volg Mirrieborg

11 November 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Woe 4 november kwam ik in het donker aan op het vliegveld van Bangkok. Taxi met meter gepakt, op naar Kho San Road. Daar aangekomen was er of iets mis met de meter of nog aannemelijker ik werd doelbewust mega afgezet :-(
Ingecheckt in mijn hostel. Een eigen kamer met een matras zo hard als een baksteen en de douche zo ongeveer boven het toilet. Tijdsbesparing?!?
Op nr het feestgedruis op de Kho San Road en dus aanstaande vrienden.
Het was warm, druk, over volle terrassen, keiharde muziek, proppers en even dacht ik waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen?!?

Snel maar een Chang biertje gepakt en daar zat ik dan alleen aan een tafeltje.
Gelukkig werd ik al snel door een clubje meiden gevraagd om bij hen te komen zitten. Maar bij de barwissel raakte ik ze al net zo snel weer kwijt...
Dus nieuwe vrienden gemaakt en het zal tegen half 3 geweest zijn toen ik nr mijn verblijfplaats zonder ramen terugkeerde. Maar wat verwacht je ook vr 5 euro p.n.

De volgende dag heerlijk uitgeslapen en de wereld zag er gelukkig heel anders uit. Op de Kho San Road geen spoor meer van het uitbundige gefeest vd dag ervoor. Maar een vredig lief straatje met een marktje voor kleding en eten, lees 0,50 cent vr een bord Pad Thai.
In de avond maakte ik een fietstour door Bangkok. Nog best een uitdaging tussen het drukke verkeer van auto's, bussen, tuktuk, motors en andere fietsers, dat alles aan de linker kant vd weg zonder al teveel regels. Wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Met een clubje gezellige mensen nog een paar cocktail gehaald. Het was 4 uur toen ik mijn hostel weer binnenstapte.

Donderdag het vliegtuig gepakt nr Siem Reap. Met de bus over de grens nr Csmbodja klonk als een ware nachtmerrie ivm het krijgen van een visum.
Waar de zo goedlachse Thai een flink slaatje uit wilde slaan en dus rare toeren uit haalt.
In Siem Reap zat er welgeteld 1 meisje in mijn dorm. Maar gelukkig had die dezelfde plannen als ik. Het bezoeken van de tempels van Ankor Wat!! Dus de volgende dag in de  benauwde hitte een dagvullend programma met de mooiste en uitgebreide tempels die ik gezien heb.
Tick of the list :-)
S avonds een dansje gewaagd in de pubstreet, waar we een gehoorbeschadiging opgelopen hebben. Want hoe harder hoe  beter...
Zondag een heerlijke massage voor 3 usdollar en wat rondgehangen bij het zwembad en s avonds in de pubgehangen. Jagerbomtrain, Beer Pingpong en Flip Cup gespeeld.
Om 12 uur s nachts was het tijd voor een nieuwe ervaring "de hotelbus"! Een bus met echte bedden, goed voor 30 man.
Ik moet zeggen dat ik heerlijk geslapen heb. Dus om 6 uur smorgen in Phnom Phen aangekomen, daar zit je dan met je goede gedrag..
Er zat wel geteld 1 Nederlands meisje bij mij in de bus die ik gelijk aan der haar getrokken heb en om half 7 zaten we aan een rijst onbijtje op de hoek van de straat om vervolgens met de tuk tuk richting de Killing Fields te vertrekken.
Erg indrukwekkend en triest.
S avonds nr de stad geweest en uiteten bij een tentje wat jongeren van de straat haalt en een betere toekomst biedt.
Ik had iets met ei besteld, maar daar zat het kuiken compleet met veren en snavel ook nog in...
Vandaag zit ik in de bus opweg naar het zuiden. Redelijk relaxte reis in een mini bus. Het klimaat is erg broeierig, zelfs als de zon niet schijnt. Dus ik heb echt behoefte aan strand!!!

  • 11 November 2015 - 09:10

    Michael Posthuma:

    Miriam Borgers ... de Floortje Dessing van het Noord Hollandse Heemskerk, Het is weer goed te horen dat je weer lekker aan het reizen bent en nu al de nodige avonturen mee maakt.
    Veel plezier gewenst en ik hoop nog meer van je mooie verhalen te lezen.

  • 11 November 2015 - 09:46

    Rene En Hanneke:

    Fijn dat je lekker bezig bent.Hier nat en winderig, ga lekker naar een leuk strandje en geniet nog acht dagen van Azie.
    Rene en Hanneke

  • 11 November 2015 - 09:57

    Linda:

    Hey Mirrie!!

    No offence, but.... Thaise 5 sterren hotels kosten ook maar weinig; misschien de overweging waard?! Verder onwijs veel geluk & plezier toegewenst tijdens je reis!! Xxx

  • 11 November 2015 - 10:20

    Tante Wilma:

    Hoi Miriam,
    Hier is het veel te warm voor de tijd van het jaarr en soms regenachtig. Ik hoop dat deze reis je gaat brengen wat je ervan verwacht! Dapper om zo alleen rond te reizen. Ik wens je veel geluk en nieuwe vrienden! Groetjes!!!!!!

  • 11 November 2015 - 10:32

    Jos:

    Hoi Miriam, klinkt allemaal weer erg leuk. Fantastisch dat je dat in je eentje allemaal doet. Ik vind het erg leuk je verhalen te lezen, soo, keep on writing! Voorzichtig en veel plezier

  • 11 November 2015 - 11:48

    Marieke:

    weer ff wennen he, zo in je up op reis ;-) Maar je bent lekker bezig zo te horen dus thumbs up!
    Jaaa Angkor Wat, moet supervet zijn... stond ook eens op mijn plan de campagne. Maar ja, toen werd het uiteindelijk gewoon n verlengd arrangementje Alaska :D Anyways, nog veel plezier!

  • 11 November 2015 - 19:52

    Inge:

    Spannend... Een vers kuiken op je bord :(
    Leuk verhaal weer, was even geleden maar je kan het nog! Xx

  • 11 November 2015 - 20:37

    Ilona:

    Schattie, wat vind ik je toch een stoere chick! Eentje zonder veren en snavel natuurlijk, wat een verhaal hahaa!
    Hou je taai op de mindere dagen, want dat er veel meer mooie gaan volgen is 1 ding wat zeker is. ... :-) Have fun en we appen ;-)
    Dikke knuffel!

  • 12 November 2015 - 17:24

    Paul Lenaerts:

    Mirrie, fantastisch om te lezen hoe het met jou gaat. Het is net of ik er zelf bij ben, ik hoor zie en proef wat jij bedoeld. Ik blijf je volgen, doe voorzichtig.
    Groetjes Paul

  • 13 November 2015 - 20:25

    Hennie:

    Hey Miriam,

    jij maakt ook altijd wat mee en het is ook nooit saai.
    Het is weer een hele belevenis jou reis en dat hoort er ook bij.
    Geniet er maar lekker van en we gaan nog zeker van jou horen.
    Spanning en sensatie maar doe vvoorzichtig.

    Groetjes Henniexxx

  • 14 November 2015 - 19:23

    Claire:

    Kuiken met veren en al....haha OEPS! Je kan ook heerlijk straat eten halen, mie met loempiaatjes op Kho SAN road, at ik altijd.....Kon ik geen genoeg van krijgen.

    Ben benieuwd op welk tropisch eiland je beland;-) Het weer is hier storm en regenachtig, je mist niks!

    X

  • 15 November 2015 - 15:24

    Ome Jo En Tante Jenny:

    We vinden het leuk, je reisverslag weer te lezen Mir. Doe wel voorzichtig he? groetjes van ons

  • 22 November 2015 - 13:34

    Rene En Hanneke:

    Van de week je gesproken en gezien via Skype. Je zit nu in Melbourne waar het mooi weer is. Je hebt nu ook je draai gevonen en hebt er zin in !
    Ga zo door we blijven je volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirrieborg

4 weken South Afrika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 52442

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 07 Februari 2016

Here we go again!!!

05 Maart 2011 - 03 April 2011

South Africa here we come

31 Augustus 2007 - 16 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: