Race tegen de klok om vliegtuig te halen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Mirrieborg - WaarBenJij.nu Race tegen de klok om vliegtuig te halen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Mirrieborg - WaarBenJij.nu

Race tegen de klok om vliegtuig te halen

Door: Mirrie

Blijf op de hoogte en volg Mirrieborg

02 Augustus 2008 | Singapore, Singapore

Maandagochtend was het dan eindelijk tijd om weer herenigd te worden met mijn paspoort!
Vol goede moed liep ik naar het consulaat in Brisbane, eenmaal daar aangekomen zat er een Friese stijfkop achter het loket die beweerde, dat wanneer ik mijn paspoort niet binnen 3 maanden na het telefoontje dat het klaar was opgehaald had, deze vernietigd zou zijn!
Dat meen je niet, een kleine vlaag van stress greep me bij de keel. De man beloofde zijn best te doen en was meer dan 15 minuten uit beeld, toen hij dan eindelijk met mijn waardevolle reisdocument verscheen. Dat was een opluchting!
Dit betekend dat ik hoogstwaarschijnlijk de 16 de augustus op Schiphol zal zijn (zie verder in dit verhaal je ziet maar weer dat niets zeker is) en het is goed om te horen dat de dranghekken al klaar staan! Henk bedankt! ;)

Vervolgens konden Damien en ik eindelijk de Wicked Camper ophalen, op de achterkant staat altijd een leuke tekst. Wij hadden er één met "Don´t judge me, I am the Law" schijnt van een of andere strip held te zijn Judge Dredd. Maar goed wij schreeuwden te pas en te onpas "Move cause I am the Law! Haha.
We besloten niet de saaie highway te nemen maar een toeristische route! Het was heerlijk om nu eens in een camper te reizen, heerlijk comfortabel met alle kookspullen en een bed aanwezig en we kampeerden overal gewoon aan de kant van de weg!
Dinsdag stopten we in het dorpje Nimbin, wat bekend staat om hippies en het verkopen van drugs! Eerst dacht ik dat iedereen verkouden was in dat dorp maar toen kreeg ik al snel door dat het om hasjiesj ging i.p.v. niezen! ;)
We besloten braaf te zijn en niets te kopen, de politie was erg aanwezig en we wilden niets riskeren!
In Byron Bay besloten we een gokje te wagen op een surfboard, wat mij 2 blauwe knieën opleverde en ik presteerde het om nog niet eens 2 seconde op het board te blijven staan! :D Maar ik had een geweldige middag!
Vervolgens hebben we donderdag een bezoek aan rollercoasterpark Dreamworld gebracht, waar het kind in ons weer wakker werd! We renden van rollercoaster naar rollercoaster. Ook konden we in dit park het Big Brotherhuis van OZ bezichtigen, zo zie je maar weer dat de invloeden van Nederland tot aan de andere kant van de wereld doordringen (Nederlands concept).

En vrijdag was het dan tijd om van Surfers Pardise naar Brissie te rijden om mij op het vliegveld te droppen. Om 10 uur wilden we weg rijden, zodat we zeker op tijd zouden zijn toen de sleutel van de auto afbrak!!
We spoedden ons naar de dichtstbijzijnde sleutelmaker, die ons niet kon helpen, pakten de bus naar het winkelcentrum waar de man ons bedenkelijk aankeek! Ow wat nou?!?
Hij wilde het wel proberen, maar gaf ons een kleine kans dat het ook zou werken, met de sleutel in onze broekzak reisden we vol spanning terug naar de camper en pff gelukkig het werkte! Het was ondertussen 11.30 en officieel moest ik om 12 uur inchecken en het was zeker wel meer dan een uur rijden!
Met de vlam in de pijp scheurden we over de snelweg, toen bleek de afslag naar het vliegveld afgesloten te zijn!!! WAT?!?
Dit betekende dat we door de stad heen moesten, waar het natuurlijk afschuwelijk druk was om deze tijd op vrijdag!
Het zweet stond op mijn voorhoofd van de stress en om 13.08 rende ik het vliegveld binnen en kon nog net inchecken, moest direct afscheid nemen van Damien, die me zijn hoodie als aandenken gaf.
Huilend, vooral omdat ik afscheid moest nemen van mijn leuke tijd in Aussie, maar natuurlijk ook omdat ik Damien achter moest laten, liep ik naar de gate.
De man naast me (64 jaar) in het vliegtuig keek me raar aan toen ik nog steeds aan het sniffen was, maar na een half uur raakten we aan de praat en we bestelden spirit na spirit!

Na een 8 uur durende vlucht stapten we lichtelijk aangeschoten het vliegtuig uit en hij stond erop mijn taxirit naar mijn hostel te betalen!
Het is erg warm en sticky in Singapore en het is weer zo anders dan Aussie ik moet echt even wennen, ik was een klein beetje bang omdat veel mensen hier in tweetallen reizen, maar ik geloof dat ik alweer een reisgenootje gevonden heb en Danny komt me waarschijnlijk woensdag achterna reizen, als ik al in Maleisië ben!
All good in the end! Maar ik begin nu wel heel erg alle vrienden/familie te missen opeens! :(

O ja mijn Australische nummer is totaal uit de running, hier doet alleen mijn Nederlandse nummer het, opbeurende smsjes zijn welkom! Hihi.

  • 02 Augustus 2008 - 03:51

    Iloooo:

    SHIT! Heb je gewoon NET gemist op msn geloof ik! Was met Bianc in Breda stappen, was echt even goed voor me, lekker dansen zonder na te denken :)

    Ik ga je opbeurende smsjes sturen tot je erbij neervalt schatje!
    Oehhhhhhh nog precies 2 weekjes!!!!!
    :D:D:D

    Leuke pix btw!
    xxx

  • 02 Augustus 2008 - 06:09

    Jeroen Elshout:

    Nou moppie,

    Je vriendjes hier aan de andere kant van de wereld gaan jou ook steeds meer missen, naarmate het uur van terugkomst nadert hoor schatteke...!!!

    Dikke kus, Houd moed (dit laatste mag je ook indrinken hoor) en tot snel!!!

  • 02 Augustus 2008 - 07:14

    Yvonne:

    Hej Miriam,

    wat een stoer verhaal weer. Bij jou gaat volgens mij niets zoals het zou moeten gaan, of wel? ;)
    Geniet van de laatste twee weken. Probeer er toch zoveel mogelijk van te genieten, ook al verlang je naar huis. 't Zou zonde zijn als je het niet deed, want Maleisie is het waard!

    Groetjes Yvonne

  • 02 Augustus 2008 - 10:24

    Nicole:

    he mirrie,
    komt nu wel dicht bij he... spannend en dubbel gevoel. ik weet hoe het voelt :D. Kan alleen maar zeggen geniet van de laatste lootjes!

    Groetjes Nicole

  • 02 Augustus 2008 - 17:26

    Inge:

    Heeey Mir!

    Wat een leuke knusse foto's heb je van afgelopen week!
    Vanavond vier ik met paul onze verjaardagen. We zullen er één op je drinken.
    Wel heel leuk dat je weer terug komt! Dat er alweer een jaar voorbij is....!!!

    Ik zie je snel weer in NL!!
    X Inge

  • 02 Augustus 2008 - 17:31

    Tante Jenny:

    Fijn weer naar huis he mir? Wat een geweldig jaar heb je gehad, daar zul
    je nog wel lang op kunnen
    teren, veel liefs van ons

  • 02 Augustus 2008 - 23:15

    *Linnie*:

    Hay skat!!

    Oh ik heb gewoon een beetje pijn in min hart dat je niet meer in Australie zit!! Ik heb heimwee.. haha.. Jij vast ook?! Hay maar die Damien was dat niet je lover dan?? Ik zou echt keihard huilen denk als ik zo abrupt afscheid zou moeten nemen.. maar misschien is het toch ook wel weer makkelijker.. Geen tijd om na te denken.. Gelukkig ben je veilig geland in Singapore.. want de vliegtuigen van qantas vallen momenteel stuk na stuk uit elkaar... XXXXXXXXX Tot snel!!!

  • 03 Augustus 2008 - 10:43

    Tinus:

    aaaah die mirrie, ja dat is schrikken als je je Aussie weer moet verlaten.... Dikke knuf!

  • 03 Augustus 2008 - 17:02

    Karin:

    Hè hè, poeh poeh, nou nou, sjongejonge....... Zelfs ik raak lichtelijk in de stress bij het lezen van je verhaal. Gelukkig heb je het gehaald!! Tis te hopen dat iets dergelijks niet gebeurd als je weer onze kant op komt!
    Vermaak je nog even lekker. Zie je snel!!!!!!

    Dikke kus en dito knuf, XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirrieborg

4 weken South Afrika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 52452

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 07 Februari 2016

Here we go again!!!

05 Maart 2011 - 03 April 2011

South Africa here we come

31 Augustus 2007 - 16 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: