Maleisië brengt verrassingen met zich mee!!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mirrieborg - WaarBenJij.nu Maleisië brengt verrassingen met zich mee!!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mirrieborg - WaarBenJij.nu

Maleisië brengt verrassingen met zich mee!!!

Door: Mirrie

Blijf op de hoogte en volg Mirrieborg

07 Augustus 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Jeetje, dat was even wennen zeg! Daar zat ik dan in Singapore, terwijl ik Australië super miste en Nederland opeens ook begon te missen en daar zat ik dan in het midden.
De eerste dag dwaalde ik met mijn vriend Kit, die ik in Darwin had ontmoet door Singapore, hij schotelde me typisch Singapore voedsel voor en we gingen in het grote reuzenrad om de stad van bovenaf te bekijken, maar het werd het me allemaal te veel, ik werd ziek! :(
De drukkende hitte, vreemd voedsel, verschillende emoties die door mijn lichaam gierden...
Maar de volgende dag was mijn lichaam weer hersteld, nu mijn emoties nog!
Ik wandelde met één van mijn kamergenoten door de stad, beetje winkelen en wat tempels bekijken en proberen de te trein naar Chinatown te nemen wat nog helemaal niet makkelijk blijkt te zijn.
Maar nog steeds had ik een beetje een verloren gevoel, hoe moest ik van hier naar Maleisië komen, wat in Australië zo voor de hand lag leek hier wel weer een hele uitdaging.
Gelukkig ging Suzan, een Amerikaanse dame van 35, maandagochtend ook die kant op en samen namen we de bus naar Malacca een klein stadje 2 uur rijden over de grens.
Er bleken hier aardig wat Nederlandse invloeden te zijn zo zagen we een heuse windmolen en het gemeentehuis werd gemeentehuys genoemd.
We hadden het meeste vreselijke hostel van de stad uitgekozen, maar ja wat kon je verwachten voor 2,5 euro per nacht. 's Avonds vlak voor het slapen gaan vond er zelfs een vleermuis de dood vond omdat hij tegen mijn bed aanvloog!! :(

De volgende dag was het tijd om de bus naar Kuala Lumpur te pakken, in Tropical Hostel checkten we in, het zag er leuk en schoon uit, het leek een betere keuze dan het vorige hostel.
Maar niets bleek minder waar, terwijl de mannen van de receptie aardig leken vond één van die groep het nodig om het wc papiertje, wat een gaatje in de deur moest bedekken, eruit te friemelen terwijl ik stond te douchen.
Ik kon helaas niet zien wie het was, maar ik diende natuurlijk wel een klacht in. Het werd een heel circus en de manager en de baas kwamen er beide bij, 100 x excuses. Ze stonden erop dat ze ons op een diner zouden trakteren, er was geen ontsnappen aan, nog geen uur later zaten we ergens in een achteraf straatje met een grote grove man (een vriend van de baas) en zijn 2 volgelingen, waarvan er 1 alleen maar Indisch sprak en de andere alleen maar Engels. Er werd meer Indisch eten geserveerd dan jij en ik op zouden kunnen in een week en natuurlijk moesten we alles proberen en het liefst ook opeten. Ik stond op knappen!!
Maar daar bleef het natuurlijk niet bij, terwijl het al 1 uur ´s nachts was moest er mint thee gedronken worden op de hoek, maar wel geserveerd met ijs en waterpijp.
Eindelijk om 3 uur konden we een mogelijkheid vinden om te ontsnappen aan deze overdreven vriendelijkheid.
We haalden bij de seven eleven één of andere medicijn, waardoor ons overvolle gevoel niet het slapen in de weg zou zitten. Het hielp gelukkig, want echt lekker voelde ik me niet. :(

De volgende dag checkten we beiden uit, ik op weg naar een ander hostel, om daar later Danny (de gast die ik in Singapore ontmoet had) te ontmoeten en Suzan reisde verder naar het Noorden. Hoewel het in het begin niet echt leek of we een klik hadden, hebben we toch hele wat leuke dagen en avonturen beleefd!
Zo hebben we the Petronas Twin Tower van Kuala Lumpur beklommen en ons schandalig getrakteerd op al het lekkere eten dat Maleisië ons te bieden had!
Ik ga ervandoor ik heb een massage op het programma staan!
Spreek jullie later enne bedankt voor alle opbeurende smsjes/emails en belletjes dat heeft me echt even goed gedaan! :D

  • 07 Augustus 2008 - 10:21

    Edo:

    Nou, een lange weg terug zo ;-) Wij gaan overmorgen op vakantie, mijn ouders zijn vandaag al op weg gegaan. Als jij thuis komt zitten wij in Limoges! Goede reis, neem mooi weer mee naar hier!

  • 07 Augustus 2008 - 11:23

    *Linnie*:

    Hay schat!!

    Wat een verhaal weer joh.. En wat een stelletje perverts!!Echt irritant.. Wel chill dat je een (gratis) maaltijd kreeg aangeboden.. Alleen een beetje jammer dat je dan weer de hele avond en halve nacht aan die gasten vast zit! Maar goed, wel een aardige goedmaker, ja toch?! Ik begrijp dat de overgang Australie Maleise erg groot is. Maar gelukkig ben je alweer aan het genieten.. anders zou het zonde zijn van je tijd daar! Dus tot over 2 weekies meid!! Enjoy enjoy!! Liefs XXX

  • 07 Augustus 2008 - 15:02

    Iloooo:

    Hey sweety!

    Hahaha, je maakt wat mee he!!! Moest meteen aan die goedkope tienerfilm denken....hoe heet die ook weer.....met die oversexte nerds....Ah nja, ik moest er nu wel om lachen hihi...!

    Sorry dat ik je niet heb overladen met opbeurende smsjes mja, you know why...
    Gelukkig heb je nog meer schatten om je heen!

    Have fun, het duurt nu ECHT nog maar heel even!

    Kus!

  • 08 Augustus 2008 - 14:54

    Evelien:

    hey miriam,

    Ik hou het lezen nog steeds bij hoor alleen mijn reactie om wat te schrjven is iets minder.
    Schiet al lekker op voor je, je maakt heel wat mee.
    geniet nog maar even daar voor dat je het weet zit je zo weer in je ouwe ritme.
    groetjes evelien

  • 15 Augustus 2008 - 17:39

    Marieke:

    zo, late reactie, liep even wat achter..maar dat vleermuis verhaal, WAHAHAHAHAAAA!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirrieborg

4 weken South Afrika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 52449

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 07 Februari 2016

Here we go again!!!

05 Maart 2011 - 03 April 2011

South Africa here we come

31 Augustus 2007 - 16 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: