Terug in Nederland - Reisverslag uit Heemskerk, Nederland van Mirrieborg - WaarBenJij.nu Terug in Nederland - Reisverslag uit Heemskerk, Nederland van Mirrieborg - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland

Door: Mirrie

Blijf op de hoogte en volg Mirrieborg

24 Augustus 2008 | Nederland, Heemskerk

Perhentian Island was great. Zelfs nog 2 duiken gemaakt, waarvan 1 in bij een schipwrak van een oude suikerboot, hij was redelijk goed in tact. Eigenlijk kon het niet met mijn diploma, maar voor 5 euro meer maakten ze graag een uitzondering!

De trein terugpakken van Maleisië was geen optie; alles vol. De bus terugpakken was ook geen optie; alles vol. Het was schoolvakantie en daar had ik even niet aangedacht, gelukkig kon de man van mijn hostel nog wel een tweetal vliegtickets boeken, (moest via Kuala Lumpur, het kost een beetje, maar dan heb je ook wat!) zodat ik donderdagavond in Singapore terug zou zijn.
Ik zag er een beetje tegenop de laatste dag door te brengen in Singapore, de laatste keer was het nou niet zo´n succes. Maar omdat er een leuke gast uit OZ op mijn kamer zat, die me direct voor de volgende dag uitnodigde, viel het allemaal weer mee.
Vrijdagochtend vertrokken we naar St. Johns Island, daar aangekomen was het akelig stil, er was helemaal niemand op dat eiland, maar om te relaxen was het prima!

´s Avonds was het dan toch echt tijd om naar het vliegveld te vertrekken en om even over 12 zat ik dan in het vliegtuig op weg naar Londen, waar ik over zou stappen. Het was een 12,5 uur durende vlucht die bijna geheel volgepraat werd door mijn buurman uit New Zealand, hij had een boerderij daar en ik moest zeker een keer bij hem langskomen! :)

Toen kwam ik eindelijk op Schiphol aan en ik had nog steeds het idee dat ik in een hostel op mijn nieuwe bestemming in zou checken, maar niets minder was waar!
Toen mijn tas van de band kwam rollen, wist ik niet hoe snel ik bij de aankomsthal moest komen. Met mijn backpack nog onder mijn arm rende ik naar de schuifdeuren.
Ik volgde behendig een groepje mensen en voor mijn familie en vrienden het wisten stond ik al naast ze!

Daar zat mijn vader in een rolstoel onder een roze wolk van ballonnen met de tekst: "Welkom thuis Miriam!" en de rest van mijn familie en wat vrienden stonden daar achter. Aan de andere kant stonden nog vrienden van de Commune met een spandoek: "Meer... euh nee... MIR is altijd beter!"

Ook al had ik over dit moment al minstens 100x gedroomd het was in het echt nog gaver! :D
Er stonden zoveel mensen: Pap & Mam, Sander & Madelein, Ilo, Joor, Peter, Arnie, Boet & Tinus, Marianne, Joanneke, Tosca, Linda, Willemieke, Roel, Isabelle, Inge en Anneke!
Onwijs bedankt! Ik voelde me ontzettend welkom. :D
Nog even was er wat verwarring, toen mijn moeder zich afvroeg hoe ik thuis zou... maar gelukkig was er plaats genoeg! ;)

Ondertussen ben ik alweer een weekje thuis, maar het voelt alweer veel langer. Het rare is, dat er niet zoveel veranderd is hier...
Ik woon voorlopig bij Joanneke in Heemskerk, ben opzoek naar een baan en ik heb een druk programma om iedereen weer op te zoeken om lekker bij te kletsen, alsof ik nooit weggeweest ben! :D

Iedereen nogmaals bedankt voor alle reacties en mailtjes, mijn reis was helemaal compleet zo!

  • 24 Augustus 2008 - 18:59

    Daan:

    Mirrie!
    Welkom thuis! Helaas ben ik niet in de buurt om je op te zoeken maar we gaan snel een reunietje doen en dan wil ik al je verhalen horen!!!
    Kus

  • 24 Augustus 2008 - 20:02

    Marieke:

    wahahahaa dat spandoek!geniaal, kan niet anders zeggen!Veel succes met aklimatiseren ;-)

  • 24 Augustus 2008 - 20:31

    Nicole:

    Welkom Thuis! Gelukkig heb je een heel leuk welkom thuis gehad, ik weet hoe raar het is als je terug komt na een tijd weg :D. Net of je nooit weg bent geweest. Geniet van deze dagen en succes met het vinden van een baan. Moeten we maar gauw afspreken!

    Groetjes Nicole

  • 25 Augustus 2008 - 07:32

    Inge:

    Heey Mir,

    En nu ga je niet meer schrijven over avonturen die je meemaakt!??? Dat zal ik wel gaan missen, haha! Maar vind het ook wel leuk dat je weer hier bent, in dit kouwe landje! Spreek je snel!

    groetjes Inge

  • 25 Augustus 2008 - 10:16

    Rene En Hanneke:

    Welkom thuis ! Maar dat is duidelijk gebleken op Schiphol. We zullen je avonturen missen en mamma haar wekelijkse belletje op zaterdag.
    Wat een ervaring( en )!!!

  • 26 Augustus 2008 - 09:32

    Iloooo:

    Heerlijk dat je weer lekker bij ons bent schatje! Het voelt alsof je nooit weggeweest bent en mijn mama zei dat dat HEEL positief is! :-D

    HFL...!!!
    xxx

  • 26 Augustus 2008 - 16:11

    Karin:

    Welkom thuis, ook van mij!!
    Kon helaas niet op Schiphol zijn, maar heb in ieder geval weer even met je kunnen babbelen in de tuin. Heb er zeker nog een week vele malen per dag aan terug gedacht, iedere keer als die rotplek van die wespenprik weer jeukte, hahahahaaaaaa.
    Spreek je snel weer, tijd genoeg.......

    Dikke kus en dito knuf XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirrieborg

4 weken South Afrika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 52458

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 07 Februari 2016

Here we go again!!!

05 Maart 2011 - 03 April 2011

South Africa here we come

31 Augustus 2007 - 16 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: