Mirrie reist verder - Reisverslag uit Broome, Australië van Mirrieborg - WaarBenJij.nu Mirrie reist verder - Reisverslag uit Broome, Australië van Mirrieborg - WaarBenJij.nu

Mirrie reist verder

Door: Mirrie

Blijf op de hoogte en volg Mirrieborg

09 Maart 2008 | Australië, Broome

Hallo iedereen,

Hier eindelijk weer eens een bericht van mij, de laatste was alweer 3 weken geleden, ondertussen is er dan ook alweer veel gebeurd...

- De scooterjob was na 3 dagen ten einde, tja mensen het gaat echt steeds beter met de banen… :)
- 2 Daagjes op Rottnest Island geweest samen met Sean en Julia, fietsjes gehuurd en van strandje naar strandje gefietst, je kon erg goed snorkelen daar.
´s Avonds in een 2 persoonstentje geslapen met z´n 3 en (lekker warm) en de volgende ochtend op het strand een ontbijtje genuttigd.
- Bij een concert van "Explosion in the Sky" the fence gejumped en zoals de vertaling al doet vermoeden, probeerden we het concert binnen te komen door over het hek heen te klimmen, helaas werden we door de security weer netjes naar buiten begeleid...:(
- Bleek na 3 weken ongeduldig wachten mijn paspoort nog steeds niet klaar te zijn en in Heemskerk lag hij te wachten op de papieren van de gemeente Heemskerk, dus dat zou nog wel even duren. De dame van het consulaat beloofde me te bellen wanneer het klaar is en het me dan na te sturen...
- Hadden de gasten van de roadtrip een housewarming, omdat zij een mega groot huis in de middle of nowhere hadden gevonden, compleet met cricket, foodfight en drankspelletjes was dit zeker een geslaagd feestje!
Tevens mijn afscheidsfeestje, ik mijn buik vol had van Perth en besloot een 10 daagse trip naar Broome te doen!

Met 16 mensen in een bus legden we de afgelopen 10 dagen 3000 km af en zagen we de mooiste plaatsen.
In Monkey Mia heb ik dolfijnen gevoerd, we moesten er vroeg ons bedje voor uit maar dat was het waard!
In Exmount zijn we op Turquoise Beach heerlijk wezen snorkelen, hebben veel vissen, zeekomkommers en zelfs 2 grote wilde schilpadden gezien.
In National Park Karijini zijn we wezen hiken door de verschillende gorges, machtig mooi! Soms moest je erg klimmen en klauteren en het was erg warm en de wandelingen waren lang, maar je bent een bikkel of niet, hihi.
Over de vliegen tijdens de trip was ik minder te spreken, die waren echt overal…
Ik heb er zelfs 3 opgegeten. :(
4 nachten sliepen we in swags, soort 1 persoonstent in de vorm van een slaapzak, zou je tegen de kou en de beesten moeten beschermen, maar toen ik midden in de nacht wakker werd zou ik zweren dat het voorwerp in mijn mond een stukje spinnenpoot was... zou dat 1 van die 8 spinnen zijn die je in je leven opeet?!?
Als afsluiter van de tour zijn we met z´n allen in Broome op het strand kameel gaan rijden bij zonsondergang! :)

Nu 3 dagen geleden in Broome aangekomen waar het erg warm is de temperatuur is rond de 45 graden maar de luchtvochtigheid is vreselijk hoog dus bij elke beweging gutst het zweet van je af! Goede reden om bij het zwembad te hangen. :)
Hier zijn ook de oudste dinosaurus voetafdrukken te zien, maar alleen bij laag water, iemand vertelde ons dat dat om half 6 ´s morgens op zaterdag was, dus wij volle goede moed in de taxi om 5 uur, op de plek van bestemming aangekomen was het nog steeds pikkedonker. De man van de taxi vertelde ons dat we "gewoon" rechtdoor moesten lopen. Dat was al een hele klus in het donker na 2 x vallen en opstaan bereikten we een rotsachtig gebied. Omdat we geen hand voor ogen konden zien besloten we te wachten op de zon en hoopten dat het water dan nog laag genoeg was. Opeens hoorden we wat in de bosjes ademen en omdat daar ook krokodillen in de zee zitten waren we natuurlijk rete bang.
Na een tijdje van stilte viel iedereen in slaap en om half 7 werden we wakker. De zon was ondertussen opgekomen en we zagen dat we ons op een gevaarlijk punt bevonden en geen spoor van voetafdrukken.
Met een hangend hoofd besloten we terug te gaan, toen we bij de weg aankwamen zagen we een bord waarop aangeven was dat er inderdaad voetafdrukken te zien waren maar dat het afgeraden werd deze te zoeken omdat het te gevaarlijk was...Wat een grap.
Toen we een taxi probeerden te bellen bleken we geen signaal te hebben en er zat niets anders op dan 2 uur naar ons hostel terug te lopen...
Haha wat een avontuur voor niets. :)

  • 09 Maart 2008 - 09:06

    Sandra, Henk & Joris:

    Miriam, wat maak jij een hoop mee. Dit is echt een reis geworden om nooit meer te vergeten. Wanneer je straks bijvoorbeeld tandloos in het bejaardenhuis zit heb jij genoeg mooie herinneringen om te delen. Hier gaat alles goed. Joris is inmiddels 9 maanden en kruipt de hele kamer rond en kan al zelf zitten. We houden je reiservaringen in de gaten! Een ontzettend fijne tijd nog gewenst.

    Veel liefs van Henk, Sandra en Joris.

  • 09 Maart 2008 - 09:32

    *Linnie*:

    Hay liefie!! Leuk weer wat van je te mogen vernemen.. En ik ben blij dat je het weer helemaal naar je zin hebt!! Fijn voor je! Enne ik blijf jaloers als ik het allemaal zo lees.. haha.. Veel plezier on the West Coast! Liefs Linda XXX

  • 09 Maart 2008 - 09:48

    Rene En Hanneke:

    Dat is toch wat met dat paspoort,maar komt goed.Dat het daar zo warm (heet ) is hier is het koud,raar idee. West Australie is leeg,net als het midden en oneindig groot daar ben je nu wel achter gekomen.Maar het blijft toch een ervaring die je niet gauw vergeet. By the way, waar zijn de foto´s?
    groetjes uit koud en nat Holland

  • 09 Maart 2008 - 12:07

    Roel:

    ey meissie, gaat zo te horen echt super bij jou. zou heel graag met je willen ruilen hier is het alleen maar regenachtig en saai. Je hebt wel weer lekker veel meegemaakt. Gelukkig is dat afdrukken verhaal goed afgelopen. naja ik hoor wel weer van je bij je volgende berichtje xxx roelie

  • 09 Maart 2008 - 21:36

    Iloooo:

    Hey meissie!
    Leuk weer, dat verhaal! En ranzig van die beesten in je keel.... IEUW! :s

    Ik zit inmiddels in mijn geweldig mooie huisje.... vandaag alles verhuisd...amai wat heb ik veel spullen!!!
    Maar wat is het mooi....
    Alleen *jouw* slaapkamer staat nog even vol met dozen hihi ;)

    Lof joe!
    xxx

  • 09 Maart 2008 - 23:59

    Daan:

    Lief vrouwtje van me,
    De verhalen zijn vast prachtig maar ik heb nu alleen niet zoveel tijd om ze te lezen maar wou toch wat laten horen! ik zit inmiddels in de VS! Super vet hier maar mis mn A-vrienden natuurlijk wel zover van huis...
    Kus van je mannetje en ik ga alle verhalen binnekort lezen:P

    ps. Je hebt toch wel al je brieven gelezen?

  • 10 Maart 2008 - 16:38

    Wilma:

    weer een leuk etentje achter de rug,t.g.v. Hanneke's verjaardag, helaas waren de'' oude dames'' ziek.Tante Nel is trouwens weer opgeknapt. Gaan op naar Edo's verjaardag, de 17e, wordt 40!! en krijgt een proefles motorrijden, hij weet het nog niet, ha, ha! Pas je wel op met die krokodillen, we willen je wel heelhuids terug zien hoor! Wilma.

  • 10 Maart 2008 - 17:42

    Nicole:

    Hey reismaatje!

    zat al vol spanning te wachten op je volgende verhaal. Leuk leuk leuk! Hier in NL gaat het ook prima, maarten en ik hebben eindelijk een huisje en ik heb mijn eigen auto'tje gekocht :D.
    Heel veel succes nog en natuurlijk plezier!

    Groetjes!

  • 12 Maart 2008 - 13:09

    Hellie:

    geen nieuws=goed nieuws, en dit bevestigd t alleen maar! je hebt weer aardig wat ondernomen, goed hoor!hulde aan de topper hahaha!ik ga vanavond écht n x zitten om je n fatsoenlijk mailtje te sturen!
    xxx

  • 14 Maart 2008 - 11:26

    Tante Jenny:

    Hoy Mir, Fijn weer wat van je te lezen, wat heb je toch weer al veel meegemaakt.
    Geniet nog maar veel hoor, hier alles goerd veel liefs van ons allen hier.

  • 21 Maart 2008 - 10:09

    Isabelle:

    zo schatje, ik weet dat je inmiddels in 1 van mijn favoriete plaatsen bent: darwin. Waar is de update?? En de party-pics (want darwin is party!)?

    Have fun met de crocs in kakadu.... als je de sandstone bush walk doet in kakadu (9 km, zeer gevarieerd landschap) kom je paar grote wilde salties tegen, spannend!

    Heb je trouwens nog het bord van coolibah crocodile farm gezien onderweg van kunnunnurra naar katherine? Dat is waar ik werkte.
    Hoop dat het wet season mee valt.... de weg van K naar K was wel hier en daar gelimiteerd zag ik op de roadside assist van australie... hoe ging het tripje?

  • 12 Oktober 2008 - 16:37

    Wil:

    hoi Miriam, Wat mooi om te zien op de kaart wat een enorme afstand je inmiddels hebt afgelegd. Prachtige natuurfoto's, we genieten hier mee. Wat zal je het warm hebben, Mirrie op een kameel past daar wel bij. Goede reis naar Darwin (nog warmer?)Tot de volgende nieuwsbrief.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirrieborg

4 weken South Afrika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 58
Totaal aantal bezoekers 52476

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 07 Februari 2016

Here we go again!!!

05 Maart 2011 - 03 April 2011

South Africa here we come

31 Augustus 2007 - 16 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: