Reizen=kijken nr jezelf tegen n andere achtergrond - Reisverslag uit Darwin, Australië van Mirrieborg - WaarBenJij.nu Reizen=kijken nr jezelf tegen n andere achtergrond - Reisverslag uit Darwin, Australië van Mirrieborg - WaarBenJij.nu

Reizen=kijken nr jezelf tegen n andere achtergrond

Door: Mirrie

Blijf op de hoogte en volg Mirrieborg

23 Maart 2008 | Australië, Darwin

Broome was redelijk saai, er was niets te beleven en het was er zoooo warm!
Uit verveling ben ik 2 x naar de oudste openlucht bioscoop geweest en 2 x naar een wet T-shirt competitie (nee, ik heb niet meegedaan en tja je moet toch wat).
Ik raakte er een beetje in een dip van, het was dus de hoogste tijd om verder te reizen naar Darwin.

In een busje met daarin Tom, Elisa en David, 2 tenten, onze zooi en een koelbox met eten en een paar liter water, legden we in 3 dagen 1800 km af. We moesten namelijk volgens Tom uiterlijk maandag in Darwin zijn om de Ierse feestdag St. Patricksday te vieren.
Onderweg gestopt in Kunnanura waar lekker wat afkoeling zochten in een riviertje ´s avonds gingen we terug naar ditzelfde riviertje om krokodillen te spotten en die waren er volop!
Maar dat waren niet de enige dieren die ik tijdens deze trip zag, muggen waren er weer volop en ook maakte ik kennis met de bedbugs. :(

De volgende dag was een enerverende tocht, nog geen uur waren we op weg, toen we staande werden gehouden in the middle of nowhere er was een roadtrain gekanteld op de weg er lekte vloeistof uit en ze wisten niet of het schadelijk was.
Bloedheet en na een uur van verveling mochten we eindelijk verder, het bleek gewoon tandpasta te zijn.
We passeerden een bord met de waarschuwing dat er de volgende 200 km geen tankstation zou zijn, ik attendeerde Tom er nog op maar het zou geen probleem zijn volgens hem, nog geen 10 km voor we in de volgende stad aan zouden komen begon onze bus te schokken en te sputteren en bleek de benzine op te zijn…
Maar wat ik niet wist, was dat Tom nog een reserve tankje had en we dus niet van de dorst om zouden komen.

Darwin is een leuk stadje, niet heel groot, het weer is nog steeds warm maar niet zo benauwd als Broome.
De maandag dat we aankwamen was het dus St. Patricksday, iedereen gekleed in het groen en dronken, dus wij ook.
In een hotel om de hoek kan je gratis eten, de bedoeling is dan natuurlijk dat je een drankje koopt, het is een leuk concept om veel mensen te leren kennen.
Ook organiseren ze allerlei spelletjes, waar je dan een jug met bier mee kan winnen. Ik heb al een aantal keren meegedaan met o.a. digaridoo spelen op een stofzuigerstang en "toss the beerjug".

Hellen (die ik tijdens de Perth-Broome tour heb leren kennen) kwam me woensdag opzoeken en samen hebben we een 3 daagse tour door Litchfield en Kakadu gedaan.
Mooie natuur en simpele hikes, ik heb me prima vermaakt.

  • 23 Maart 2008 - 07:46

    Edo:

    Ja, St. Patricksday, dat vier ik ieder jaar ook. Maar niet in het groen, maar meer met een verjaardagstaart ;-)

    Veel plezier daar!

  • 23 Maart 2008 - 09:34

    Rene En Hanneke:

    Bijna Australie rond.Nog even naar Ayers Rock? Dat moet via Alice Springs voor jou een ochtendwandeling zijn.Wel een beetje opschieten hoor want het is zo stil in Holland nu jij al zo´n tijd weg bent.

  • 23 Maart 2008 - 14:42

    ! Joor !:

    hey mirrie,

    ben blij te horen dat je uit je dipje bent, als dat maar niet betekend dat je nog langer wegblijft ;)
    wij gaan vanaaf (1e paasdag) met een grote groep naar paradiso, sander kleinenberg solo voor 6 uur :D:D:D
    we zullen je missen en een dansje voor je doen ;)
    veel liefs en een dikke kus
    Joor

  • 23 Maart 2008 - 20:02

    Daan:

    Vrouwtje!
    Wederom mooie verhalen. Zelfs in de USA blijf ik ze natuurlijk volgen! Veel plezier daar..
    Xx

  • 24 Maart 2008 - 15:39

    Tossie:

    He mirrie,

    zie er allemaal goed uit!? Nu heb je al inderdaad drie kwart rondje om australie gemaakt ;-)! Wat een afstand. Alice springs misschien toch maar vliegen?

    Ik ga over anderhalve week naar marokko! lekker een weekje zonnebaden.
    En vrijdag ben ik met Mar naar Antwerpen geweest. Lekker geluncht, geshopt en uit eten geweest. Was heeeeeeeeeel gezellig.

    Vrijdag naar Jo's verjaardag geweest, maar ik was niet zo lekker, dus ben niet uit geweest.

    Liefs Tos

  • 24 Maart 2008 - 21:12

    Iloooo:

    Meissie!!

    Leuk om weer wat pix van je te zien!
    Ik mail je nog wel voor uitgebreid weekend verslag ;)

    Ow Joor en ik hebben speciaal voor jou even staan dansen bij Sandertje!!!

    xxx

  • 25 Maart 2008 - 09:10

    Henk:

    Hallo Miriam,
    Uit je reisverslag maak ik op dat je je nog steeds prima vermaakt in het zonnige Australië. Ik weet niet of "down-under" Pasen wordt gevierd, maar de feestdagen in Nederland waren de koudste ooit. Met sneeuwstormen en gladheid trok Nederland massaal naar de IKEA's en de meubelboule-vards (lekker warm en droog). Lekker ri-
    viertje trouwens om in de badderen; kro-
    ko's en jullie in hetzelfde watertje. Is
    dat effe kikken?? Met belangstelling zie ik uit naar je volgende verslag

  • 25 Maart 2008 - 10:48

    Nicolette:

    Hey! echt leuk wat je allemaal doet!!!Grappig om te zien dat je dat groene hempje nog draagt, Das namelijk n bekende voor mij:)
    groetjes en veel plezier!

  • 25 Maart 2008 - 19:58

    Nicole:

    Hey mirrie!

    ziet er weer top uit hoor! En stoer dat je weer een trekking doet hoor! Hier alles goed :D zak je gauw picks sturen van het huis :D.

    Groetjes! en Have fun.

  • 26 Maart 2008 - 12:31

    *Linnie*:

    Hay lekker wijf!

    Wat een mooie foto's zeg! Supergaaf! Ben inmiddels bijgekomen van m'n bezige weekend! Maar het was in een woord: knallen! Ik heb echt van alles genoten, en zo hoort het ook, ja toch? Dat doe jij ook.. haha. Ik zou zo graag Nu naar je toe komen, maar dat zal helaas niet gaan.. maar ik spreek je zeer binnenkort wel weer! Vrijdag vertrek ik voor een lang weekendje naar Londen.. lekker zuipen in de Red Back; een Aussie style pub, lijkt het net of ik bijna bij je ben!! Liefs Linda XXX

  • 26 Maart 2008 - 13:17

    Inge:

    Heey Mir,

    Nou hier was het ook raak hoor: een prachtig witte pasen.
    Na een lekker lang weekendje vrij weer aan t werk... wat ben ik toch jaloers!

    Veel plezier nog daar!
    x Inge

  • 26 Maart 2008 - 13:27

    Karin:

    Gratis eten.... Dan heb je inderdaad snel je tent vol, hahaha. Heb hier ook St. Patricksday "gevierd", maar da's niks vergeleken met wat jij daar hebt gedaan ;). Jammer dat Broom zo tegenviel, maar ja, je kunt natuurlijk niet alles hebben. Al met al heel wat kilometerjtes afgelegd weer en (godzijdank) die laatste 10 km niet hoeven lopen, hoera voor Tom!

    Dikke kus en knuf van mij XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirrieborg

4 weken South Afrika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 48
Totaal aantal bezoekers 52461

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 07 Februari 2016

Here we go again!!!

05 Maart 2011 - 03 April 2011

South Africa here we come

31 Augustus 2007 - 16 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: