Miles and Miles of Miles!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mirrieborg - WaarBenJij.nu Miles and Miles of Miles!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mirrieborg - WaarBenJij.nu

Miles and Miles of Miles!!

Door: Mirrie

Blijf op de hoogte en volg Mirrieborg

25 April 2008 | Australië, Cairns

Het was voor de eerste keer tijdens mijn trip dat ik wenste dat het winter of tenminste najaar was.
A. Zou het overdag niet zo warm zijn.
B. Waren de dagen niet zo lang.
We werkten op het Cattle Station van zonsopgang tot zonsondergang, wat betekenende: hup om 5 uur uit de swag en bij het kampvuur opwarmen met een beker thee en een piece of toast.
Daarna aan de slag, in 5 dagen maakten we 16 km lang hek in de outback. Onze baas noemde het zelf: "A fence into nowhere". :)
Het was een hels karwei:
1. Afstand tussen de palen meten en de palen in de grond slaan.
2. Prikkeldraad uitrollen en spannen.
3. Prikkeldraad vastmaken aan de palen.
4. Tussen de palen, aan het draad de Fencedroppers bevestigen zodat het vee er niet tussen door kan glippen
Voornamelijk punt 4 was mijn verantwoordelijkheid.

Omdat we geen horloge droegen leerden we een beetje aan de hand van de zon te bepalen wat voor tijd het was, maar de lunch was altijd later dan gedacht. :(
Het eten bestond voornamelijk uit vlees geroosterd op het kampvuur, van groente e.d. hadden Fucking Ronnie en Dave niet echt gehoord denk ik.
Als de zon onderging was het tijd voor het diner, wederom vlees en een luxe douche van zeker niet meer dan 1 minuut en daarna hup de swag in.
's Nachts kon het aardig aardig koud zijn. Gelukkig leerde een oude rot in het vak mij dat het een stuk warmer was als je ´s nachts iets op je hoofd had, bij gebrek aan een muts, sliep Mirrie met een T-shirt om der hoofd. :)

We werkten z´n 70 km van het Cattle Station, het kostten ons, met een pick-up truck 4 uur over de dirty road om daar te komen, het was z’n 150 km van de bewoonde wereld.
We waren zover in de outback dat er weinig dieren (lees dingo's, koeien, slangen e.d.) leefden simpel weg omdat er totaal geen water was.
Na 5 dagen was ik kapot, net als mijn handen die zo droog waren van het stof en zeer van de wonden van het prikkeldraad, maar met een lach op mijn gezicht en een grote ervaring rijker kwamen we aan op het Cattle Station!

Ik kon nog langer blijven om te werken, maar besloot om mijn tocht met 3(!) Duitsers voort te zetten naar Cairns.
Een lange rit van z´n 2000 km, de natuur was erg saai onderweg en we waren daarom blij dat we gisteravond aankwamen in Cairns, wat op het eerste gezicht meer op Llorette de Mar lijkt...:( met al zijn palmbomen, cafés, clubs en winkeltjes.
We zullen zien wat Cairns ons gaat brengen!

Oh ja en de terugreis staat ook gepland!!
16 Augustus om 10.15 zal Mirrie de aankomsthal van Schiphol binnen huppelen!
En het leuke is dat iedereen is uitgenodigd voor broodjes en soep na dit feestgebeuren. :D
See Ya!

  • 25 April 2008 - 09:18

    Rene En Hanneke:

    leuk je vanochtend te hebben gesproken en nu al de bijbehorende foto´s te zien.ruige kerels daar!lijken wel zo uit een cowboyfilm te komen.hier kan je nu ook over meepraten en nog een zakcentje ook.Groetjes.

  • 25 April 2008 - 09:56

    Edo:

    Soep in de Roosje Vos straat. Is wel 16 jaar geleden dat ik daar ben geweest, denk ik :-)

  • 25 April 2008 - 15:40

    Marieke:

    hahaha, eindelijk echt in tha outback baby!!klinkt echt back2basic, stoer hoor!maar Cairns lijkt me dan juist wel n verademing! ben benieuwd watvoor avonturen dit weer gaat opleveren, have fun!
    enneh, ik zie je dan wel 3 nov. als ik terugkom, dan hebben we elkaar...eh...heeeeeeel lang niet gezien!!!
    dikke xxx

  • 25 April 2008 - 15:59

    Tinus:

    woehoeoeoeoe!! ein-de-lijk komt mirrie weer terug!!! hij staat genoteerd, even kijken of we ook naar schiphol komen... Het is in ieder geval op een zaterdag zag ik dus das al gunstig!! xx

  • 25 April 2008 - 18:00

    Jes:

    Als het lukt ik jou! Ik ben de 1ste namelijk terug, maar ga wel meteen een lang weekend naar London. Naar m'n broertje (hij woont er nu sinds 1 februari en ik heb het nog niet gezien). Dus ik moet maar even zorgen dat dat niet tegelijk met jou terugkomst is. Heerlijk verhaal weer trouwens!

    Kus Jes

  • 25 April 2008 - 19:21

    Ilooooo:

    Hey chickie!

    Leuk verhaaltje, pix en filmpje!!!
    Zodra de ML kaartjes in de verkoop gaan laat ik het je weten hoor!
    Enneuh....ik ben natuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk op Schiphol de 16e! No doubt about it!

    Smmmmmmak!

  • 27 April 2008 - 10:41

    Karin:

    Hey meis....
    Zo veel stof.... pffff, en dan maar 1 minuutje douchen. Zal niet mee zijn gevallen, zeker ook gezien de zware arbeid en de hoge temperatuur.
    Dan zit je nu misschien in een zgn Lorette Mar.... daar kun je wel weer wat luxe genieten, neem ik aan.
    Heb weer met veel genoegen en bewondering zitten lezen... en je video's bekeken.

    Dikke kus en knuf XXX

  • 28 April 2008 - 19:41

    Tos:

    Jeeeuuuu, ik zet 16 augustus in de agenda!!

  • 29 April 2008 - 09:35

    Jeroen En Fran:

    Hey Mirrie
    Dat was ff afzien in de outback! Wij hebben ook afgezien hoor tijdens de trekking in Chiang Mai... ;-)
    We zijn net terug uit Thailand en het was FANTASTISCH! We hebben zeker wat aan je tips gehad, thanxx!!

    Liefs Jeroen en Fran

  • 30 April 2008 - 07:10

    Frank W.:

    Hey Mirrie,

    Wat een geweldige ervaring weer! Zo te zien heb jij nog meer meegemaakt dan ik destijds. Nu in Cairns. Hier komen wij aan op 27 november. Ik kan niet wachten om weer even helemaal uit m’n dak in de Woolshed te gaan. Veel plezier daar en geniet er nog van de komende maanden. Je zult het missen als je straks weer in Nederland bent.

  • 12 Oktober 2008 - 19:33

    Linda:

    Waar je zin in hebt Mirrie, wel stoerrr...
    Dus we gaan compleet kermissen dit jaar?!?!
    Gezelli!
    16e staat genoteerd,x

  • 12 Oktober 2008 - 19:35

    Nicole:

    Hmm.. beetje stoffig Maar wel weer een hele ervaring he. En dan is ook jou terug reis gepland het duurt gelukkig nog wel ff dus geniet er nog maar lekker van! Kus

  • 04 November 2008 - 21:26

    Tante Jenny:

    Mir, bedankt voor je email, zijn je handen al wat beter? We houden je in de gaten hoor via internet veel liefs van ons

  • 04 November 2008 - 21:27

    *Linnie*:

    Nou schat... Je weet het weer wel te plannen! Precies op jouw thuiskomst datum vertrek ik een week op kamp.. Volgens mij was dat vorig jaar ook al zo!! Verdacht??!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirrieborg

4 weken South Afrika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 52475

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 07 Februari 2016

Here we go again!!!

05 Maart 2011 - 03 April 2011

South Africa here we come

31 Augustus 2007 - 16 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: