Snorkelen en Queensday 2008 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mirrieborg - WaarBenJij.nu Snorkelen en Queensday 2008 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mirrieborg - WaarBenJij.nu

Snorkelen en Queensday 2008

Door: Mirrie

Blijf op de hoogte en volg Mirrieborg

02 Mei 2008 | Australië, Cairns

Omdat we nogal schrokken van het toerisme in Cairns spoedden Michael en ik ons naar Cape Tribulation, een mooi natuur gebied net boven Cairns waar het regenwoud het strand (als enige plek op de wereld) ontmoet.
Erg mooi en zeker na al die outback was het erg leuk om in een regenwoud te zijn, vol groen, bomen en volop dieren.

Dinsdag gingen Michael en ik met een boot naar het Great Barrier Reef om te snorkelen.
Ik had van te voren medicijnen ingenomen tegen zeeziekte en ik voelde me dan ook top, maar toen ik na 20 minuten varen naar Michael keek werd ik niet vrolijk, met een wit gezicht zat hij naast de reling of hij elk moment de vissen wilde voeren... :(
Na 2 uur varen was het eindelijk tijd om het water in te gaan en het was dan ook erg mooi, verschillende kleuren koraal en volop vissen!
Je kon met deze tour 5 minuten gratis proberen te duiken, daarna zou de 55 dollar vraag komen of je verder wilde voor een duik van 30 minuten. Ik dacht dit is een mooie kans om het te proberen.
Compleet met gewichtjesriem en zuurstofflessen, flippers en een duikbril zakten we tot 1 meter, het was erg leuk en spannend. Met gebaren communiceerde de instructeur met ons en al snel zakte we verder naar beneden zo´n 6.5 meter onder water.
Er werden wat foto´s gemaakt door de fotograaf en we cruisden wat door het water, ik de hele tijd met een lach op m´n gezicht (waardoor er steeds water in mijn duikbril liep).
Ik dacht wat duren die 5 minuten lang, maar had zeker een goede tijd!
Uiteindelijk kwamen we weer bij de boot aan en werden we op de kant gehesen, ik zei tegen het meisje dat ik zeker wel die introduik wilde maken en ze keek me een beetje vreemd aan.
Vervolgens liep ik de boot in waar een andere medewerker me vertelde dat ik per creditcard kon betalen?!? Huh??
Ja, voor de duik verduidelijkte hij...
Wat we net gedaan hebben dat was de duik al? Haha, zonder dat ik het wist had ik een duik van 30 minuten gemaakt! Maar ik heb alle 30 de minuten ervan genoten, ook al dacht ik dat het er een lange 5 waren! :D

Deze morgen was ik uitgecheckt uit mijn goedkope hostel, want dat was het enige goede hier, geen gezelligheid, niets. Omdat we zo laat terug waren van de snorkeltour waren alle hostels al volgeboekt en de enige optie was een meisjeshostel, wat het woord al doet vermoeden GEEN MANNEN! :(
Geheel tegen mijn principes natuurlijk maar beter iets dan niets.
Het bleek een gezellig huiselijk hostel met veel Aziaten te zijn.

Een echt oranje gevoel had ik niet dit jaar. Het zwembad was deze dag afgezet met oranje vlaggetjes en de supermarkt op de hoek had een nieuwe actie waarvan de kleur oranje was, maar mijn gevoel deed vermoeden dat er geen achterliggende gedachte aan vast zat, althans niet die ik er graag achter wilde zoeken...
De dag verliep rustig, beetje bij de lagoon gelegen, omdat je niet in de zee kan zwemmen (krokodillen en jellyfish) hebben ze op de boulevard een zoutwater lagoon gebouwd.
Ook had ik mezelf op een missie gestuurd om een oranje shirt te kopen maar al dat ik kon vinden was een oranje pyjama...
's Avonds had ik met Maria afgesproken, die had ik op de westkust ontmoet, om het alom bekende Woolshed onveilig te maken.
Na een $10 diner+drankje+dessert probeerden we de dansvloer onveilig te maken.
Eerst wat houterig maar na 3 jugs of beer en 4 snack bytes each ging het ons soepel af! :)
Gelukkig vonden we nog wat oranje geklede Nederlanders en Mirrie was blij. :D
Om 3 uur sloot de pub en was het tijd om naar huis te gaan. Maria en haar nieuwe lover stonden erop om me naar huis te brengen. Ik stribbelde wat tegen, kon het heus zelf wel vinden. Maar niets was minder waar, Lake Street stond niet meer op mijn kaart.
Eenmaal thuis ben ik in slaap gevallen op de bank en de volgende dag moest ik met een zwaar hoofd opzoek naar mijn schoenen.
Deze Queensday was niet de beste maar ook zeker niet de slechtste. :)

Waarschijnlijk vertrek ik zaterdag met een Ierse en een Canadese gast in een Ford Falcon naar het zuiden des Aussie land! :D

  • 02 Mei 2008 - 01:59

    Roel:

    ey meissie, super vet wat je allemaal aan het doen bent. had wel met je mee willen duiken. leuk dat je wel door had dat het lange 5 minuten waren :P hier in NL alles rustig en gezellig. roel

  • 02 Mei 2008 - 06:17

    Vanessa:

    hee mir, leuke verhalen weer :) moest vooral lachen om je 5 minuten duiken ;) misschien een keer je duikbrevet halen? ik las dat je 16 aug terug in nl bent, wij komen de 17de aan (van onze transib reis) have fun!


  • 02 Mei 2008 - 07:46

    Karin:

    Hey vrouw, wat een wereld van verschil hè. Zit je eerst in een droge, stoffige bende..... en nu al dit moois, groen, water.... Fantastisch!!
    Ook gezelli dat je toch een beetje Q-day hebt kunnen vieren (IK zou het in die oranje pyama hebben gedaan, hahaha).

    Dikke kus en knuf

  • 02 Mei 2008 - 10:18

    *Linnie*:

    Hay Meis!

    Ik heb weer vollop zittend genieten van je verhalen. Koninginnedag hier was weer als vanouds. Veel gelachen en gedronken met friends & co! 's Avonds was er een feestje op de strandtent waar Boet en Jeroen moesten draaien, daar leek het toen (eventjes) op een soort lab-session. Ik stuur je straks nog wel even een gewone mail! Liefs Linda XXX

  • 02 Mei 2008 - 14:06

    Inge:

    Hoi Mir!
    Wat een geweldige verhalen weer, de vorige was helemaal top! Paul zat mee te lezen en die vroeg zich af of het kenteken van de Ford Falcon toevellig UOL 014 was, hij reed namelijk ook in een Ford Falcon toen hij door Australie trok.... haha grappig!
    Have fun!
    Ik had trouwens een erg gezellige koninginnedag, en dan a.s. maandag nog bevrijdingspop, Gezellig!
    Groetjes Paul en Inge

  • 02 Mei 2008 - 23:55

    Rene En Hanneke:

    Fantastisch dat je hebt gedoken bij het Great Barrier Reef! Gelukkig had je nog geld, anders had je misschien moeten afwassen. Goed dat je met een Ford verder gaat,die maak je niet gauw stuk.

  • 03 Mei 2008 - 15:04

    Tante Jenny:

    hallo mir, leuk he Mir, dat je gedoken hebt, weer een grote ervaring rijker, we
    geneien van al je verhalen, veel liefs van ons

  • 03 Mei 2008 - 18:08

    Jessi G:

    Hoi liefie, hier een letter van je thai. vriendin.Ik ben onder tussen terug in NL en lees nu voor het eerst weer wat jij aan het doen bent. Wat ben je toch een wereld mens zeg, ik ben trots en ook een beetje jaloers op je. Ik wou dat ik met je mee was gegaan. Vanaf nu zal ik je ook wat meer kunnen volgen omdat ik hier in NL 24uur per dag stroom heb EN een computer. Meis pas goed op jezelf en nog heel veel plezier. Dikke kus jessica
    xxxxxxxxx

  • 11 Mei 2008 - 10:11

    Nicole:

    He mirrie klinkt weer super..
    Je hebt het weer naar je zin gehad volgens mij. heel veel plezier nog he! kus Nicole

  • 14 Mei 2008 - 08:57

    Wil:

    Hoi Miriam, ik blijf me verbazen over alle dingen die je doet, van hekken plaatsen naar duiken,echt te gek!
    ik hoorde net van
    hanneke dat je nu ook je duikbrevet hebt gehaald. Fantastisch, gefeleciteerd!Mooie tijd nog in Austr.,groetjes Henk en Wil.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirrieborg

4 weken South Afrika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 52456

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 07 Februari 2016

Here we go again!!!

05 Maart 2011 - 03 April 2011

South Africa here we come

31 Augustus 2007 - 16 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: