SSI Open Water is binnen! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mirrieborg - WaarBenJij.nu SSI Open Water is binnen! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mirrieborg - WaarBenJij.nu

SSI Open Water is binnen!

Door: Mirrie

Blijf op de hoogte en volg Mirrieborg

15 Mei 2008 | Australië, Cairns

Op het laatste moment zag ik de lift met de Ierse en de Canadese jongens toch niet zo zitten en ik besloot in Cairns te blijven.
Daar stond ik dus weer in mijn uppie.
Nog wat gaan duiken trok mij wel, maar $ 800 voor een week was mij te duur.
Ik ging maar eens bij de haven informeren of het niet voor minder kon. Bij een rederij zocht men een hulpje voor diverse werkzaamheden en dan moest ik wel mijn cursus betalen, maar daarna kon ik 9 gratis duiken maken! :)
De volgende morgen vertok ik met het gezelschap naar de zgn. Reef Encounter Boat; drie uur varen uit de kust.
Aan boord moest ik schoonmaakwerkzaamheden doen en de kok helpen. Met de crew kon ik het goed vinden, lachen man.
Omdat ik de enige was met een basisdiploma kreeg ik privé-les van een duikinstructeur, Macca. Heel relaxt.
Helaas maakte ik de fout om mijn tweede duik dieper te maken dan mijn eerste duik, een klassieke beginnersfout. Balen duikverbod. :(
Ik mocht dan ook niet mee met de nachtduik, waar de anderen natuurlijk weer de mooiste vissen zagen! Maar zo leer je snel.
Het enige enge was om onder water je duikbril af te zetten, maar ik heb mijn angst overwonnen.
In totaal 19 duiken gedaan en mijn SSI Open Water Diploma behaalt. :D
SSI staat voor Scuba School International en is een internationaal brevet om wereldwijd te mogen duiken in open water!!

In Cairns terug naar mijn oude hostel.´s Avonds met een stel gasten naar de Woolshed om de bloemetjes buiten te zetten.
We deden een drankspelletje, waarbij we o.a. alleen zinnen mochten maken die eindigden op "in my pants", hierdoor plaste ik bijna "in my pants" van het lachen!
Die avond was er ook goudvisrace in de kroeg. Ik kocht goudvis Jolanda en werd daar tweede mee. Niet dat ik daar treurig om was, de eerste prijs was een bungy jump. Aan de sprong in Lloret de Mar heb ik geen goede herinnering…

  • 15 Mei 2008 - 08:18

    Edo:

    Ik ben zo te zien te vroeg voor de foto's ;-)

  • 15 Mei 2008 - 09:52

    Madeleine:

    Hi Mir,

    Wat gaaf zeg! En wat stoer dat je toch bent gaan duiken. Succes met de lift en met alle nieuwe avonturen die je ongetwijfeld nog gaat beleven.

    Liefs van Madeleine

  • 15 Mei 2008 - 13:00

    *Linnie*:

    Hay wijffie!

    Klinkt allemaal weer fantastisch! Echt super man, dat je 19 duiken hebt gedaan.. Je kan gewoon direct door voor je masters! Heerlijk om weer lekker op pad te gaan langs de oostkust, ja toch? Spreek je snel!! Liefs XXX

  • 15 Mei 2008 - 14:44

    Johan:

    Heb je laatste bericht alweer gelezen. zo zie je ik hou je echt in de gaten. kijk elke dag wel even of er weer een berichtje staat. have fun.

  • 15 Mei 2008 - 15:51

    Joor:

    hey mir,

    Heb je onderwater nog mooie dingen gezien of alleen maar water? dat vertelt het verhaaltje niet helaas.
    het is goed te horen dat het nog steeds goed gaat en dat je het nog steeds naar je zin hebt.
    de laatste zin vind ik de beste ;)

    dikke kus en tot snel weer (K)

  • 15 Mei 2008 - 20:37

    Karin:

    Klinkt weer allemaal super, lief. Weer een ervaring rijker en was z'n geld wel waard neem ik aan.
    Leuke foto's, je ziet er goed uit!!

    Dikke kus en knuf XXX

  • 15 Mei 2008 - 21:55

    Iloooooo:

    Leuk verhaaltje weer! En op die eerste foto lijk je wel de Ghostbuster van de Moviestar Birthday Bash!! :D

    Je ziet er goed uit meid!
    Nog 90 nachtjes slapen ofzo???

    Kussss!

  • 15 Mei 2008 - 23:32

    Femke:

    Mirrie!!

    Echt gaaaaaf, die duikcursus!!
    Vet stoer! En de Woolshed, die klinkt me echt bekend in de oren..Ben er ook een paar keer geweest!! Wat n foute tent he supermooi!
    Nog heeeel veel plezier!!

    Liefs xxx fem

  • 16 Mei 2008 - 11:42

    Rene En Hanneke:

    Gefeliciteerd met je duikdiploma!
    Weer een hartewens in vervulling gegaan.
    Hier wordt het steeds warmer en bij jou steeds koeler.Gek idee eigenlijk.

  • 16 Mei 2008 - 19:22

    Jessi:

    Hoi lief, rugtas dinnetje.....
    WOW wat een ervaring joh op zoon giga boot, daar zijn de boten van aladdin dive safari niets bij. Lijkt me wel dat je dan niet echt relex kan duiken, of viel dat wel mee.
    Nou lief hier in nederland is het even mooi weer geweest, wel plm 25 gr. dus voor de hollanders lekker warm maar voor mij was het nog even wennen, moet nog iets warmer worden en dan komt het helemaal goed. Nu is het weer wat fris en regen dus geniet nog maar lekker van de zon enz. P.s je moet wel goed blijven smeren mir, zonnetje is toch wel gemeen. Wie weet kunnen we nu samen eens lekker gaan duiken. Dikke kus en een knuffel en pas goed op jezelf, ik ben trots op je wereld vrouw. Jessica (thailand) ....

  • 17 Mei 2008 - 10:59

    Nicole:

    He mir! Super hoor zo'n duikcursus!! Ziet er goed uit en ook nog niet zee ziek geworden ook! Het kan niet beter :D. Mijn moeder vond het erg leuk om te horen dat het klosje garen weer van pas was gekomen (zei het je toch) haha.

    Succes nog en heel heel veel plezier natuurlijk!

    kuzz Nicole

  • 19 Mei 2008 - 20:00

    Mike (nedtrain):

    Ja kijk ik moest ook maar weer eens reageren hier , Heb wel trouw al je berichtjes gelezen maar niet op elk berichtje gereageerd dus hierbij:
    Ik wist dat jij zulke zeebenen had...oude zeebonk.... !!!!! hahaha nou je kan in iedergeval wel vertellen dat je het allemaal hebt meegemaakt, Ikk niet wetende dat je met zo'n reisje ook dit soort dingen kan doen en nog GRATIS ook !!
    Nou we zijn al aan het aftellen waneer we een biertje in nederland kunnen doen .
    SCHIP AHOY !!!!

  • 23 Mei 2008 - 09:20

    3ozzies:

    Hoi miriam het gaat hier ook allemaal goed. we zijn aangekomen in cairns en het regent.We hebben wel weer een lekkere camping. Alleen is het nog niet gelukt om gratis te wassen.
    Misschien kan je het nog een keer uitleggen. haha
    Mannen en stokjes.
    Leuk even wat te lezen op je site hoe is het verder en is dit fototoestel nog heel?
    Veel plezier kusjes van ons

  • 23 Mei 2008 - 20:48

    Isabelle:

    hey aussie!! whats up, lekker in mackay nu dus? baantje zoeken?
    leuk hoor dat je zo enthousiast bent geraakt van dat duiken! Ik had een zelfde ervaring met dat masker afzetten... ik raakte ook in paniek en begon te hyperventileren! Heb het later een keer nodig gehad omdat mijn glas besloeg, maar toen was ik zo nerveus dat ik het maar niet onder water schoongemaakt heb.... ga je nu nog door voor je masters?

  • 26 Mei 2008 - 18:24

    Tante Jenny:

    Mir, van harte gefeliciteerd met je
    duikdiploma, geniet ervan, veel liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirrieborg

4 weken South Afrika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 52453

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 07 Februari 2016

Here we go again!!!

05 Maart 2011 - 03 April 2011

South Africa here we come

31 Augustus 2007 - 16 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: