Op de Whitsundays met mijn nieuwe vriendin! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirrieborg - WaarBenJij.nu Op de Whitsundays met mijn nieuwe vriendin! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirrieborg - WaarBenJij.nu

Op de Whitsundays met mijn nieuwe vriendin!

Door: Mirrie

Blijf op de hoogte en volg Mirrieborg

25 Mei 2008 | Australië, Sydney

De lift was met een bazig Duits meisje, maar goed ik dacht het is beter dan niets en ik was Cairns ondertussen ook wel weer eens zat. Op naar Airly Beach, na een hele dag in de auto te hebben vertoeft, leek het of we een beetje vrienden geworden waren.
We checkten in het meest vreselijke hostel in Airly Beach (lees: zonder kussen, laken en deken) en maakten ons klaar voor een avondje stappen in Beaches.
Eerst zaten we er nog wat verloren bij, maar al snel nodigden een paar Aussies ons uit om deel te nemen aan een drankspel. Het werd een leuke avond, maar om een uur of 11 was mijn vriendin opeens weg. Ik vond het nogal raar (ik kende het principe: "Samen uit samen thuis" nog van de tijd dat ik in Nederland woonde), maar goed het mocht de pret niet drukken, na nog een andere kroeg en 5 biertjes later was het dan voor mij ook tijd om naar huis te gaan.
Waar ik mijn vriendin snurkend vond.

De volgende dag was onze missie om een goedkope zeilboot te boeken om 2 nachten 3 dagen om de Whitsundays te varen; een prachtige eilandengroep met uitgestrekte witte stranden en een mooie onderwaterwereld.
Het werd de supersnelle Matador van 29.5 meter lang en 6.3 meter breed, met 16 passagiers en 4 man crew. Bewapend met alcohol, bikini en een dikke trui (helaas geen sokken, brrrr) voor ´s avonds, stapten wij de volgende morgen vol goede moed de boot op.
Er zaten aardig wat Nederlanders op de boot, wat het voor mij extra leuk maakte, aangezien mijn vriendin vanaf de eerste minuut op de boot mij negeerde... :( (later vertelde ze me dat dat was omdat ze niet mijn moeder was...)
We konden niet echt zeilen omdat het te mooi weer was (ik vond dat natuurlijk niet erg), dus we deden bepaalde stukken op de motor. Hier en daar stopten we om te duiken (joehoe, ik mocht in de eerste groep, omdat ik gediplomeerd ben), op een hagelwitte strand te liggen en te snorkelen, het was prachtig, we zagen veel vissen waaronder Nemo’s en verschillende kleuren koraal.
´s Avonds werden er verschillende drankspelletjes gespeeld onder het licht van de maan, waarbij er een hamerhoofd-haai om de boot zwom.
Nadat ik me kostelijk vermaakte met de spelletjes was het tijd om naar bed te gaan, dat deden we in de kajuit met z´n allen in een grote ruimte. Ik sliep met mijn vriendin in 1 bed, lekker knus. :(
Helaas is mijn camera gesneuveld op een van de mooiste stranden van OZ :( maar Dutch Bas was zo lief om zijn camera aan mij uit te lenen voor de rest van mijn trip, als ik hem beloofde de camera terug te brengen naar Texel. Super tof!
Na 3 heerlijke dagen was het tijd om naar Airly Beach terug te varen en gelukkig hadden we deze keer de wind in de rug, GEWELDIG :D iedereen moest helpen om de zeilen te hijsen, de boot ging zo schuin dat we met de ene kant het water raakte!

Eenmaal aangekomen op het land had ik gelukkig minder last van zeebenen dan de vorige keer.
Ik besloot met de Nederlanders mee te gaan naar de camping, mijn vriendin was ondertussen al bij de auto en toen ik aankwam lopen wilde zij net de parkeerplaats afrijden.
Ik kon haar nog staande houden en vroeg of ze naar het roze busje van de 2 Dutchies wilde rijden, geen probleem, maar opeens stopte ze de auto en begon ze mijn spullen op straat te gooien, wilde wegrijden met de helft er nog in, ik er met een spurt achteraan...
Met een hoop geschreeuw gooide ze uiteindelijk de laatste spullen op straat en reed boos weg...Pff, wat een gedoe, maar ik was blij dat ik alles terug had…

De volgende dag reed ik met de 2 Dutchies mee in de roze (volgens mij is hij eigenlijk paars, zie foto) bus naar het zuiden en besloot er in Mackay uit te springen.
Het is een oersaai dorpje, niets te beleven en de mensen in mijn hostel zijn ook raar.
Maar eindelijk een baantje gevonden, woensdag ga ik met een Duitse jongen (tja dat ik het nog aandurf te reizen met een Duitser, ik weet het) schoonmaken in de kamers van de gasten die in de mijn werken.
Het schijnt nogal smerig te zijn, maar het verdient veel geld, we zien wel hoelang we het volhouden.
Geen idee of ik bereik heb met mijn mobiel daar, maar het is hooguit voor 17 dagen… wordt vervolgd...

  • 25 Mei 2008 - 10:29

    Trudy:

    Ha die Miriam,
    Idd, een tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen, siert me niet, sorry.
    Je moeder gaf het aan mij door.Heb net alles, bijna alles gelezen en de foto´s bekeken, geweldig allemaal, leuke vrienden maak je daar, vooral dat laatste duitse madel, daar word je vrolijk van haha.
    Ik hoorde dat je 16 augustus weer terug komt, wat is een jaar dan snel voorbij gegaan hé, ongelooflijk, en wat heb je veel gezien en beleefd, komen wij aan, een weekje griekenland, en niets gedaan, smeren en keren, zelf voor gekozen dus geen meelij met ons hoor.
    Hier gaat alles okidokie,gewoon een hollands ritme, werken eten en slapen, dus heel spannend allemaal.
    Vandaag regent het, balen want bij kasteel Assumburg heb je van alles en nog wat te doen, maar mij niet gezien in de regen, dus dat wordt binnen zitten en koekeloeren naar elkaar, heel apart.
    verder weinig nieuws, Met Rinus gaat het goed, met Jeroen gaat het goed, is volop bezig met zijn opleiding psychiatrie, helemaal toppie vind hij het, hij blij wij blij.
    Woont samen met zijn vriendin in Alkmaar, dus gaat lekker.
    Zo, Miriam, ik hoop dat ik het weer een beetje goed heb kunnen maken met dit bericht, je bent weer op de hoogte van ons doen en laten, en wij weer op de hoogte van jouw wereldreis.
    geniet nog lekker de laatste maandjes en doe de groetjes daar, veel plezier en tot het volgende bericht, dat beloof ik.
    Doeidoei...Trudy xxx

  • 25 Mei 2008 - 12:18

    Johan:

    Zo ben weer helemaal op de hoogte van je.

    xxx

  • 25 Mei 2008 - 21:08

    *Linnie*:

    Hay skat! Wat jammer maar vooral heel vreemd hoe dat contact met die duitse is verlopen?! Supervaag.. Gelukkig heb je al je spulletjes terug.. en voor de rest maar niet van wakker liggen! Heerlijk om te lezen dat je ook volop aan het duiken bent, geweldig! Maar goed je weet dat ik eigenlijk je hele reis al een tikkie jaloers ben op alles wat je aan het doen bent! Maar mijn tijd komt gelukkig ook snel! Liefs en een dikke kus Linda

  • 25 Mei 2008 - 21:44

    Ilooooo:

    Moppie!
    Na al je horrorverhalen over die duitse troela had ik wel een fotootje van haar verwacht! Staat ze ertussen?? ;)

    Verder weten we toch alles van elkaar door al dat gesms enzo dus weinig nieuws te melden hihi!

    Lof joe!

  • 26 Mei 2008 - 08:34

    Tinus:

    huh wat een vaag wijf die Duitse...?! Naja niet iedereen komt in aanmerking om jou vriendje te zijn haha, hopelijk gaat t met die jongen beter! x

  • 26 Mei 2008 - 17:20

    Hellekak:

    ja joh, die duitsers zijn echt mafkezen soms hoor!vooral op sociaal vlak

  • 27 Mei 2008 - 05:18

    3 Ozzies:

    Zo ouwe mijnwerker!

    Bevalt je eerste dagje nog een beetje? Of ben je het nu alweer zat. Noui ja je hebt in iedergeval werk.

    Wij zitten nu in een hostel, vreselijk weer. Hebben in Cairns weer een camper geboekt lekker makkelijk.

    Nou veel plezier nog en schoon maakse en we zien je vast weleens op Texel!

    Groetjes!

  • 28 Mei 2008 - 20:35

    Sander:

    fuck the germans! x

  • 10 November 2008 - 14:23

    Jessi G:

    Hoi liefie,
    Nou die gekke meid weet niet wat ze mist, ik heb echt genoten van mijn lieve reis maatje mirri...... Zo gaaf om nu ik weer terug ben in nl toch nog wat mee te kunnen reizen met jou. Je ziet er geweldig uit en zo te lezen gaat het ook erg goed met je.
    Ik ga de volgende x wel met je mee op reis hoor, je bent geweldig....
    liefs jessica thailand xx

  • 10 November 2008 - 14:23

    Tossie:

    Hé Mir,

    Je hebt weer heel wat meegemaakt zo te lezen. Aan de foto's te zien is het wat minder warm dan eerst. Wat een grap dat meisje. Heh heh, het zal me niks verbezen als je haar binnenkort nog een paar keer tegen komt, zoals dat wel vaker gebeurt.
    Ik ga nu ff shoppen. Het is koopzondag...
    Ik heb kaartje voor Extrema! Jippie, ga samen met mar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirrieborg

4 weken South Afrika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 52464

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 07 Februari 2016

Here we go again!!!

05 Maart 2011 - 03 April 2011

South Africa here we come

31 Augustus 2007 - 16 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: