Genieten tussen de bedrijven door! - Reisverslag uit Moranbah, Australië van Mirrieborg - WaarBenJij.nu Genieten tussen de bedrijven door! - Reisverslag uit Moranbah, Australië van Mirrieborg - WaarBenJij.nu

Genieten tussen de bedrijven door!

Door: Mirrie

Blijf op de hoogte en volg Mirrieborg

09 Juni 2008 | Australië, Moranbah

Na een paar dagen keihard werken, ik werkte een dagje extra om wat schade in te halen, was het toegestaan om te relaxen en tot 10 uur in onze privé cribs te ronken!
Toen was het tijd voor Mirrie om naar de tandarts te gaan. :(
Ze dacht dat het een slager zou zijn, met al die geharde mijnmannen, maar niets bleek minder waar! Een super lieve vrouw hielp me en terwijl Chris als een echte man in de wachtkamer de wacht hield (nee niets handje vasthouden) zat Mirrie gewapend met zonnebril (tja dat is hier normaal, tegen het felle licht van de lamp) in de stoel toen de tandarts vaststelde dat het hier om een gebroken vulling ging.
Na een uur huppelde ik vrolijk naar buiten na een pijnloze behandeling, tijd om een potje te golfen.

Zowel Chris als ik hadden nog nooit een golfclub vastgehouden! We huurden alle gear bij de plaatselijke golfclub, inclusief een buggy. Een local was zo lief om ons een snelcursus te geven, al kwam mijn bal niet verder dan een kleine 2 meter verderop in het hoge gras.
We scheurden met de buggy over het terrein en zo nu en dan vlogen de pollen gras ons om de oren als we weer eens een bal wilden wegslaan.
Maar 5 uur later en bij hole 10 moesten we over een 4 meter brede sloot slaan en tot onze eigen verbazing lukte dat ook nog! :D
Al waren we al onze 10 ballen aan het einde van deze top middag kwijt, het mocht zeker de pret niet drukken.

Omdat we al aardig wat contacten gelegd hebben, wisten we ons zelf uit te nodigen in de mijn.
We mochten zelfs de splinternieuwe 4x4 van onze nieuwe vriend Peter alias Bandit lenen om naar de mijn te rijden.
Compleet met safety glasses, vest en helm mochten we mee in een $6 miljoen graafmachine van 10 m hoog. Het schudde alle kanten op wanneer het een deel van de muur afschraapte en verplaatste z´n 2 ton per keer.
Ze moeten zo´n 150 m afgraven om bij de kolen te komen.
Vervolgens mochten we ook nog meerijden in de "baby Trucks”, die z’n 180 ton per x verrijden. Ik heb nog nooit zulk groot materiaal gezien.

En nu weer hard aan het werk, onze baas is een draak! Maar ik heb nu wel geleerd om een beetje mijn mond dicht te houden, wil niet nog een keer ontslagen worden. ;)
Het is nog niet bekend hoelang we nog kunnen blijven maar in ieder geval tot het einde van deze week.

  • 09 Juni 2008 - 07:01

    Hanneke En Rene:

    Zo zie je maar weer golfen is totaal anders dan tennissen, ook sla je bij beide tegen de bal
    Heb je eindelijk geleerd dat soms je mond houden ook wel goed kan zijn.Zijn benieuwd naar de foto´s die gaan komen.
    Groetjes.

  • 09 Juni 2008 - 08:34

    Tinus:

    haha mirrie en haar mond houden :D:D Nou we wachten lekker af hoe lang dat nog duurt! ;-)

  • 09 Juni 2008 - 13:56

    Trudy,:

    Als ik de reacties lees, krijg ik het idee dat jij moeite hebt om je mond te houden, kan ik me niets bij voorstellen hahahaha.
    Leuk verhaal weer, en je gebit weer op en top, wat kan je verder gebeuren, big smile zonder scheurtje in je kies, toppie.
    Nu nog even op golfles, en je bent weer helemaal bij. jammer dat de foto's nog niet geplaatst kunnen worden, maar wat in het vat zit verzuurd niet.
    Groetjes maar weer en blijven praten hoor xxx

  • 10 Juni 2008 - 17:20

    Lin En Stan:

    Hiiii!!!
    Nou wij zijn helemaal in voetbalsferen hier hoor! De 1e wedstrijd boven verwachting gewonnen (wist natuurlijk wel dat ze zouden winnen maar niet met 3-0!!!) Weer lekker in de kroeg gekeken als vanouds en vanmorgen weer opstaan voor 't wekkertje...
    Nou werk ze nog ff daar dan kun je het daarna weer uitgeven, en we wachten op de foto's!

    Dikke X

  • 11 Juni 2008 - 19:25

    Tos:

    Voldende wedstrijd is vrijdag om 20.45 nederlandse tijd tegen Frankrijk. Wel kijken hoor deze keer! Satellietje regelen, vroeg je bed uit en orantje kleding aan! Jeujeujeu, holland, holland, holland

  • 12 Juni 2008 - 10:11

    Daan:

    Dag lief vrouwtje van me...
    Relaxte verhalen allemaal. Je blijft het echt super hebben he! Mooi man..hoop dat het nog ff zo blijft
    Xx

  • 13 Juni 2008 - 22:58

    *Linnie*:

    Hay schat!!

    Ik moet het echt even kwijt. Nederland heeft net gewoon bizar ongelooflijk met 4-1 van Frankrijk gewonnen.. Ik geniet echt met volle teugen van dit E.K. Ik zou willen dat je met me mee kon gillen en aanmoedigen en toeteren!! Liefs Linda XXX

  • 16 Juni 2008 - 00:53

    The2ozzies:

    He Miriam!!!

    Gave verhalen zeg! En hard aan het werk ook nog. Wij zitten nu in Alice Springs en vliegen zo naar Cairns. Dan gaan wij ook weer een stukje schrijven op onze site, kunnen nu geen foto's plaatsen.

    O, ja en mijn camera is ook stuk, balen, gelukkig hebben we die van Lien nog.

    Nou, we zien elkaar weer!!!

    Have fun!

    Liefs Evelien en Fia

  • 16 Juni 2008 - 13:27

    Nicole:

    He Mirrie!

    Tis al weer een tijdje geleden dat ik een berichtje achter liet maar was druk druk druk. Maarten en ik zijn aan het klussen in ons huisje dus vandaar :D maar het klinkt weer erg mooi allemaal alleen balen van je picks... Ben namelijk erg benieuwd naar de foto's van de laatste tijd. Nou meid heel heel veel plezier nog he!

    kuzz Nicole

  • 17 Juni 2008 - 01:34

    Iloooo:

    Haha ja probeer je maar een beetje in te houden bij die gorilla-baas van je! Verdient veel te goed joh! Kun je tenminste een beetje fatsoenlijk meefeesten op ML

    Kusssss!!!

  • 25 Juni 2008 - 08:33

    Karin:

    Tis toch maar weer een mooie belevenis om in zo'n mijn te kunnen kijken en ervaren hoe daar met die enorme machines gewerkt wordt.
    En dan als afwisseling "even" een potje golf van een halve dag..... Is dat nou echt leuk, heb ik me altijd afgevraagd. Maar op zich wel een kick natuurlijk dat je dan uiteindelijk de bal OVER het water weet te slaan: you go girl!

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirrieborg

4 weken South Afrika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 52473

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 07 Februari 2016

Here we go again!!!

05 Maart 2011 - 03 April 2011

South Africa here we come

31 Augustus 2007 - 16 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: