Ontslag nummer 4! - Reisverslag uit Mackay, Australië van Mirrieborg - WaarBenJij.nu Ontslag nummer 4! - Reisverslag uit Mackay, Australië van Mirrieborg - WaarBenJij.nu

Ontslag nummer 4!

Door: Mirrie

Blijf op de hoogte en volg Mirrieborg

22 Juni 2008 | Australië, Mackay

Omdat het hier allemaal op zijn Australisch gaat zal niemand je vertellen waar je aan toe bent en dat was in ons geval geen straf want Chris en ik zaten natuurlijk onze tijd hier lekker te rekken, maar wat wil je ook met gratis accommodatie, eten en wassen! En met een eigen kamer!! Zondagmiddag besloten dat we toch eindelijk met de manager moesten gaan praten, maar voordat we ons konden bewegen werd er aan de deur geklopt en daar stond de chef van de keuken voor de deur hij zocht nog een kitchenhand en de andere persoon kon in de schoonmaakploeg blijven!!
Joehoe het lange wachten werd dus toch beloond, Chris wilde liever de keuken in al moet hij nu wel om 3 uur ´s nachts beginnen (omdat hij onder het regime van onze baas, de Draak uit wilde) en ik kon nog tenminste een weekje in de schoonmaakploeg .

De Draak had een paar dagen vrij en keek dan ook zeer verwonderd toen ze uitvond dat "The backpackers" nog steeds aanwezig waren. Ze gaf ons een moeilijke tijd en donderdag gaf ze me een flinke uitbrander.
Vrijdag in mijn lunchbreak moest ik via via uitvinden dat het mijn laatste dag was en dat ze zelfs een lift terug naar Mackay voor me hadden geregeld!!
Toen ik even later Chris sprak bleek het opeens ook zijn laatste dag te zijn.
Het was natuurlijk een illusie Australië te verlaten met MAAR 3x een ontslag op zak... maar ik kon er niet eens rouwig om zijn.
We hadden veel geld verdiend, bespaart (d.m.v. de gratis accommodatie en het eten) en een leuke tijd met onze directe collega's en de mijnmannen en in de lokale pub gehad.
Omdat het onze eer te na was om een confrontatie aan te gaan met Draak die alles op deze manier geregeld bleek te hebben, pasten we op haar de negeer techniek toe, wat ze tot mijn vreugde niet kon waarderen!

De voetbal kon ik elke keer om 4 uur ´s nachts ook volgen, maar helaas is daar deze morgen (mijn tijd) een einde aangekomen omdat ze verloren van Rusland... :(
Ik had mijn oranje shirt aan, dus aan mij heeft het niet gelegen...

Het begint wel echt winter hier te worden, vanmorgen toen ik wakker werd was het maar 12 graden in mijn kamertje om half 9.
Brrr lange broeken en een sweater zijn ook niet overbodig, al moet ik wel zeggen dat ik het hier eerder koud heb dan thuis… nou ja snel opzoek naar wat shirts met lange mouwen!

Chris en ik hadden een super tijd samen (als vrienden, ja echt) en we hebben een lift naar het noorden gevonden, omdat ik vanuit Airly Beach meer kans op een lift heb om vervolgens weer naar het zuiden te reizen (logisch he!?!), dus we reizen nog verder.

Mocht je me nog een kaartje/brief of wat dan ook willen sturen dit is de laatste keer dat ik een postadres heb voordat ik 1 Augustus naar Singapore vlieg, waar ik nog van mijn laatste 2 weken ga genieten (ik zal op dit adres in ieder geval vlak voor 1 Augustus zijn):
Iain Reid
att. Mirrie
122 Kennedy terrace Paddington
Brisbane Qld 4000

  • 22 Juni 2008 - 10:06

    Inge:

    Heey Mir,
    Dus nu weer op weg, na je vierde ontslag! Staat ook weer goed op je CV, haha!!!
    Je stuurde dat SMS-je gister, voor mij 6 uur smorgens; dat je werk in de mijn erop zat en je verlost was van de draak van een baas... gevolg: ik heb tussen 6 en 8 uur smorgens alleen maar over jou gedroomd met een draak achter je aan in de mijnen, haha! Wilde fantasie heb ik!

    En nu, ga je nog werken de laatste maand of alleen reizen? En ga je echt 2 weken in Signapore verblijven of ook daar nog wat rondreizen? Paul merkte namelijk op dat dat hem niet zo leuk leek... Ach volgens mij kan jij het overal op de wereld naar je zin hebben, haha!
    Tot mails e.d. weer!

    x Inge

  • 22 Juni 2008 - 11:32

    *Linnie*:

    Hay skattie!!

    Ik heb je net 'live' gesproken. super vet!! Ik wens je nog super coole dagen toe! Want nu het einde inzicht is.. verlangen je vrienden gewoon naar de dag van je thuiskomst.. het kan ons niet snel genoeg gaan!! Dus have fun! And see you soon!! Liefs Linda XXX

  • 22 Juni 2008 - 17:28

    Tinus:

    haha de vierde alweer! Nou ja je went eraan zo langzamerhand denk ik ;-)

  • 23 Juni 2008 - 07:18

    Francis:

    Hey Mir!
    Bedankt voor je smsje!
    Met ons is alles prima! Al was dat zaterdagavond na de nederlaag wel anders :-(

    Goede berichten dat je verlost bent van de draak....alleen de manier waarop :-(
    Geniet van je laatste weken.
    Liefs Fran

  • 23 Juni 2008 - 09:39

    Willemieke:

    Haha, leuke foto's weer! Vooral die met je mooie helm en die van het golven!!

  • 23 Juni 2008 - 15:54

    Ilooooo:

    Chick!!
    Wat ben je superblond op de pix joh!! Oooohh...kan niet wachten tot de 16e!!! Miss you heel veel!
    Was fijn je stem te horen gister hihi!

    xxx

  • 24 Juni 2008 - 06:10

    Lien En Fi:

    He Miriam!!!

    Gave foto's zeg! En ja hoor wat ben je ook een muts vier keer ontslagen, wel knap. Toch maar weer een beetje naar het noorden om dan weer naar het zuiden te gaan. Wij zitten in Cairns hoor!!! Ook leuk, onze laatste dagen uit te zingen jammer genoeg!

    Tot mails.

    Liefs Fia en Evelien

  • 25 Juni 2008 - 08:24

    Karin:

    Te gekke foto's, Mir. En ik maar klagen over de was die ik af en toe te verwerken had in mijn huishoudentje, hihi. Hoop dat je je laatste weken daar nog lekker kunt genieten.

    Dikke kus en dito knuf XXX

  • 25 Juni 2008 - 11:37

    Nicole:

    Tis wat de 4e keer ontslagen... Maar misschien wel een goed moment om weer verder te gaan. Gek idee dat het koud aan het worden is daaro... Goed excuus om te shoppen :p. Have fun!

    Kuzz Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirrieborg

4 weken South Afrika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 52469

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 07 Februari 2016

Here we go again!!!

05 Maart 2011 - 03 April 2011

South Africa here we come

31 Augustus 2007 - 16 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: